مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

خصوصيات سنگ سيترين

 انگشتر عقيق   چكيده نوشته‌ي‌علمي
سيترين يك گونه كوارتز با طيف رنگي زرد تا نارنجي رنگ مايل به قهوه اي ميباشد. نام اين سنگ از گويش فرانسوي citron در معناي ليمويي گرفته شده است. امروزه بيشتراز 90% سنگهاي سيترين فروخته گرديده در بازار بهسازي گرديده يا اين كه از تغيير و تحول رنگ آميتيست حين حرارت فروخته مي‌شوند. در گذشته تاجران آن را به عنوان “سنگ ثروت” با خويش حمل مي كردند و مردم از خاصيت سنگ سيترين در خطاها معده و كاهش استرس به كارگيري مي كردند.


درين نوشته‌علمي مي‌آموزيم كه: خصوصيات سنگ سيترين چه مي باشد و به چه رنگهايي موجود هست؟ سيرتكامل هاي تراش اين گوهر چه گونه ميباشد؟ طريق تشخيص سنگ سيترين اصل از تقلبي چه مي‌باشد و رويكرد هاي بهسازي و تغيير و تحول رنگ آن چه‌طور ميباشد؟ خاصيت سنگ سيترين چه چيزي ميباشد و چه كاربردي در سنگ درماني دارااست؟


خصوصيات كاني شناسي سيترين چه چيزي ميباشد
سيترين (Citrine) گوهري از خانواده مهم كوارتز ميباشد و بعد از آميتيست (كوارتز بنفش)، مهم‌ترين عضو خانواده كوارتز به اكانت آورده مي شود. نام Citrine برگرفته از رنگ زرد ليموئي آن در معناي “ليموئي رنگ” ميباشد. اين كاني پديده فلورسانس ندارد. مشقت سنگ سيترين 7 در مقياس موشواره بوده كه از خانواده خويش به ارث رسيده.


فرمول شيميايي اين گوهر، SiO2 ميباشد و در طبيعت با رخ كريستالي هگزگونال (تريگونال) يافت مي‌گردد ولي هميشه به صورت بلوري تنها و جدا از هم نيست و معمولا در كنار گوهرهاي ديگري به دست مي‌آيد كه بعضي از اينها، هم خانواده سيترين ميباشند (مانند كوارتز بي رنگ و آميتيست) و بعضي ديگر نيز، نمونه هاي متفاوتي از ساير گوهرها مي باشند.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۳۴ توسط:عباسي موضوع:

اولي بار الماس هاي آبي رنگ در كجا يافت شدند؟

انگشتر عقيق اولي بار الماس هاي آبي رنگ در كجا يافت شدند؟
الماس هاي آبي رنگ براي وي‌لين بار در سرزمين هندوستان يافت گرديده اند و به وسيله تاجر داراي آوازه Jean-Batist Tavernier در قرن 17 به كشورهاي غربي آورده شد. اين فرد كسي بود كه يك قطعه وسيع الماس آبي رنگ را به پادشاه فرانسه فروخت، كه امروزه اين الماس را با نام Hope مي‌شناسند. اين الماس در ابتدا با نام آبي رنگ تاورنير شناخته ميشد ولي دوباره برش خورد و به French Blue تغيير تحول نام داد و بخشي از تاج سلطان فرانسه شد. اين الماس در سال 1792 با ديگر جواهرات سلطنتي پاد شاه فرانسه به سرقت رفت، تراشي دوباره خورد، تا باز شناخته نشود و با نام Hope در سال 1830 بوسيله Henry Philip Hope خريداري شد.
Hope كنيه «نفرين شده» را به خويش گرفت به اين دليل‌كه صاحبان آن، مرگ و سختي هاي متعددي بعد از خريد آن متحمل مي شدند.


ديگر الماس آبي رنگ معروف، الماس ديده بت ميباشد كه يك الماس 12/70 قيراطي ميباشد كه كفني از متاع اسطوره بر تن دارد. اين الماس در معدن Golconda هندوستان در اوايل قرن 17 يافت شد. ولي در افسانه ها آمده ميباشد كه از ديده يك مجسمه كنده گرديده. ولي اين تنها يك روايت بوده و حقيقت چيز ديگريست. ديده بت در حراج كريستي به يك خريدار فروخته شد كه وي‌لين گواهي در تاريخ اين الماس ميباشد و در ساليان بعد از آن، معين شد كه‌اين الماس در مالكيت عبدالحميد دوم، سي و چهارمي پادشاه عثماني ميباشد.


معادن اصلي الماس آبي رنگ در فهميده
نخست الماس هاي آبي‌رنگ در مملكت هندوستان استخراج مي شدند، و بعدها در آفريقاي جنوبي بخصوص در سيرالئون نيز از اين الماس يافت و استخراج شد.


تراش الماس هاي آبي رنگ
الماس هاي آبي‌رنگ در حين اينكه زيبايي ويژه اي دارند، ولي تراش دادن آنان به شدت سخت و معضل برانگيز ميباشد. رخ Rough معمولاً نامتقارن ميباشد كه اندازه گيري، چگونگي تراش ميل كردن و صيقل خوردن آن‌ها‌را مشكل مينمايد. الماس هاي آبي‌رنگ همينطور مي تواند داراي Color Zoning باشد كه وجود آن تراش كاران را با ايرادات بخش اعظمي روبرو مي‌نمايد، از گزاره اينكه آن ها بايستي غايت رنگ ممكنه را در كنار غايت وزن ممكن در كنار يكديگر داشته باشند كه وجود Color Zoning اين امر را بسيار نقص‌ مي سازد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۹:۴۰ توسط:عباسي موضوع:

زيورآلات دست ساز و يا فانتزي

انگشتر عقيق  
زيورآلات دست‌ساز جز هنرهايي ميباشد، كه قشر متعددي از خانم ها را به خويش جلب نموده است. دنيايي رنگي رنگي به هم پا سنگ هايي با انواع متعدد و مخلوط آن با مهره ها و مرواريدها براي ايجاد گونه هاي متفاوت زيورآلات، كاري بسيار جالب خواهد بود. استعمال از سنگ در‌اين سبك از زيورآلات بسيار پرطرفدار ميباشد. چون كه هم به حيث زيبايي و هم رنگ و طبيعي بودن جلوه بهتري خواهد داشت. برخي از زيورآلات از نخ ها بافته ميگردند. برخي ها از متاع چرم كه دوستداران متعددي داراست، كه ياور با پلاك هاي نام و يا اين كه گونه هاي آيتم به كار گيري قرار ميگيرد.
- سبك به كار گيري از زيورآلات دست‌ساز
به صورت معمول اين مدل پوشش هاي دكوري از تنوع هاي متعددي شامل است و تنوع رنگي بالا و بها هاي به نسبت قابل قبولي دارا هستند. براي دختران خصوصا كسايي كه در پي زيورآلات فانتزي ميباشند بسيار كارآمد و ديدني خواهد بود. توصيه ميشود متناسب با رنگ جامه خويش يكي‌از موردها گردن آويز و يا اين كه گوشواره را تعيين نمائيد. سپس گشوده يك كدام از مورد ها انگشتر و يا اين كه دستبند را آزمون نماييد. ست بودن و هم رنگ بودن آن جلوه بسيار زيبايي ظاهرا شما خواهد بخشيد.


زيورآلات استيل
اينك شاهد به كارگيري بيشتراز استيل تحت عنوان فلز اصلي در زيورآلات و مخصوصا بدليجات هستيم. اين فلز به خاطره خاصيت عالي كه داراست و قيمت خوب، آيتم نيكي براي گزينش خواهد بود. اكثر برندهاي ميانگين و حتي پهناور از اين فلز در ايجاد بدليجات و زيورآلات به كار گيري مينمايند.
- عدم آلرژي استيل
برخي ها در اثر به كارگيري از بدليجات و گونه هاي متفاوت آن، در گير آلرژي ميشوند و پوستشان مبتلا التهاب، خارش و يا اين كه قرمزي مي‌گردد. به كارگيري از استيل اين ايرادات را توليد نمي نمايد.
- رنگ اثبات بودن استيل
پوشش اكسيد كروم كه از خش افتادن سطح استيل خودداري ميكند، منجر مي‌گردد از عكس العمل با بقيه مواد شيميايي پرهيز نمايد. براي شنا، غواصي و بقيه ورزش هاي آبي رنگ، زيورآلات استيل شايسته ترين گزينش ميباشند. براي اشخاصي كه هميشه دست هاي خويش را مي شويند، آيتم قابل قبولي ميباشد.
- استحكام و مقاومت بالا
به خاطره مقاومت بالا به سازندگان اين قابليت و امكان را ميدهد كه رينگ ها و زنجيرهايي قشنگ از آن بسازند، كه براي به كارگيري روزانه و هميشگي بسيار مطلوب ميباشد. يكي‌از عوارض اصلي كه منجر مي‌شود در زيورآلات مردانه استيل بيشتر چشم شود، همين اقتدار و مقاومت بالاي اين فلز ميباشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۴:۴۹ توسط:عباسي موضوع:

اكسسوري جواهرات براي زنان شاغل

 انگشتر عقيق 
نسبتاًً هر زن تعيين جواهرات مطلوب را يك عمل ترسناك دانسته. به جهت برنامه هاي نا مرتب خويش ، زنان شاغل اين عمل را حتي مشقت بار خيس انجام مي‌دهند. در‌صورتي‌كه ناچار ميباشيد هر روز صبح يك قطعه را براي مطابقت و همخواني با خرقه اداري خويش تعيين فرماييد ، مي‌توانيد تائيد فرماييد كه‌اين فعاليت چقدر طاقت فرسا ميباشد. صرف لحاظ از جور شغلي كه داريد ، مهم ميباشد كه يك تيم اكسسوري جواهرات مطلوب صحيح نمائيد تا كشف كردن يك قطعه ايده آل ريلكس خيس باشد.
درين نوشته‌ي علمي ، اكسسوري جواهرات مايحتاج خانم هاي شاغل،
و عواملي را كه بايستي در هنگام خريد آنان در حيث بگيريد ، خواهيد خواند.
اكسسوري جواهرات
1. رينگ هاي شيكيك رينگ شيك از اولي مواقعي ميباشد كه هنگام حرف كردن در باب اكسسوري جواهرات ضروري براي هر خانم به ذهن ميرسد.
رينگ ها خير فقط تطبيق پذير مي باشند ، بلكه آن‌ها به راحتي پوشيده ميشوند.
آنان نجيب مي‌باشند و به راحتي با هر خرقه اداري ست ميگردند.
آنان در تمامي سبك ها از رينگ هاي ابديت الماس ، رينگ هاي نامزدي الماس ، رينگ هاي عروسي ، رينگ هاي سالگرد بيانيه و بخش اعظمي ديگر آمده اند.
در هنگام خريد شايسته ترين رينگ براي عمل ، به‌دنبال بخش هاي پرشكوه ، لبريز زرق و برق و وسيع نباشيد كه ظواهر قانوني شما‌را از في مابين ميبرد.
اكسسوري جواهرات
2. گوشوارهخروج از منزل براي اكثر خانمها فارغ از پوشيدن يك جفت گوشواره ، غير ممكن هست.
اين اسباب و اثاث جانبي كوچك زماني به صدق با جامه شما ست شوند، ظواهر شمارا بسيار متحول ميكنند.
مثلا ، گل ميخ هاي الماس براق آيتم بسيار قابل قبولي براي خانم هاي شاغل مي‌باشد.
شما مي‌توانيد از اشكال متعدد گوشواره ها متناسب با خرقه خويش استعمال فرماييد چون اين گوشواره ها به راحتي در بازار جان دار مي باشند.
اكسسوري جواهرات
3. ساعت گران‌قيمتاينك ، يك ساعت ممكن ميباشد يك اسباب و اثاث جانبي عالي به حيث رسد.
البته در يك موقعيت بسيار قانوني ، تنها چيزي ميباشد كه شما براي كامل شدن جامه خويش نياز داريد، يك ساعت گران‌قيمت است.
يك ساعت لاكچري خير فقط ظواهر شمارا تقويت مينمايد، 
بلكه در رابطه شخصيت شما اظهاراتي هم مينمايد.
يك ساعت قشنگ ، ظاهري امروزي ، رتبه يك و جالب به شما مي‌بخشد كه در گوشه و كنار فعاليت از اهميت بالايي برخوردار‌است.
اكسسوري جواهرات
4- گردن بند شيكهنگام تعيين مدال ، به حافظه داشته باشيد رنگي را گزينش نماييد كه با رنگ پوست شما به خير و خوبي مطابقت و همخواني داشته باشد.
مهمتر از تمامي ، در‌پي سبك هاي گردن بند شاداب و يا اين كه نا مفهوم نباشيد كه از ساير خرقه شما گمراه شود.
يك گردن بند مطلوب براي گوشه و كنار فعاليت از خرقه شما تعريف و تمجيد ميكند و براي جلب اعتنا رقابت نمي نمايد.
مي‌توانيد از در بين اكثري از سبك هاي مدال يكي از را گزينش نمائيد تا چيزي شيك براي پوشيدن پيدا فرماييد.
اكسسوري جواهرات
5. دستبند قشنگتعيين يك دستبند براي كامل شدن ظواهر قانوني شما بسيار مهم ميباشد.
اين اكسسوري جواهرات خير صرفا خوشگل ميباشند،
بلكه هنگام جفت شدن با بقيه قطعات جواهرات نيز به خير و خوبي پيش ميروند.
ميتوانيد از در ميان سبك هاي متنوع دستبند استعمال فرمائيد،
البته قطعه اي كه گزينش ميكنيد بايستي متناسب با گوشه و كنار فعاليت قانوني و خوشگل باشد.
از دستبندهاي بيشتراز حد تعجب آور و غريب و يا اين كه قرار دادن اكثري از دستبندها روي بازوي خويش اجتناب نمائيد ،
چون اين دستور ظواهر قانوني متبوع شما‌را كاهش ميدهد.
شايسته ترين دستبندها بايستي خرقه قانوني شما‌را كامل شدن نمايند.
مسلما به سراغ رنگ هايي برويد كه رنگ پوست شمارا كامل شدن مي‌كند.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۲:۲۲ توسط:عباسي موضوع:

انگشتر خوش شانسي كدام است ؟

انگشتر عقيق 
پيامبر(ص)و امامان معصوم (ع) درانگشتر عقيق احاديث بسياري از خواص وخوش يمني سنگهاي گوناگون براي نگين انگشتر گفته اند كه در اينجا به يكسري مورد اشاره مي كنيم .
انگشتر
انگشترهاي انگشتر عقيق
خوشبختي1 .حسين بن عبدالله اظهار‌كرد:از پيامبر(ص) پرسيدم:آيا مي توانايي نگين سنگ زمزم به دست نمود؟فرمود:بله، ولي در وقت وضو به چنگ آوردن آن را از دست خارج آورد .
2 . احمد بن محمد ذكر كرد:امام (ع) را كه انگشتري عقيق به انگشت داشت ديدم آنگاه انگشتر خود را از دست خارج آورد و در دست من گذاشت و فرمود:نظرت درباره‌ي اين چيست؟ گفتم:خيلي خوب است .
فرمود:از آن هنگامي كه اين انگشتر را به انگشت نموده ام نعمات زيادي از طرف آفريدگار به من رسيده مي باشد، آن را دوست دارم و وقتي كه مي خواهم وضو بگيرم آن را از دست خويش بيرون مي آورم، يك شبكه هاي مردمي كه طواف مي نمودم آن را از انگشت خويش خارج آوردم و به دستم گرفتم ولي از دستم به زمين خورد، بر روي زمين آن را كاوش مي كردم كه شخصي نزد اينجانب آمد و اظهار كرد:دنبال چه هستي؟ گفتم:انگشترم افتاده است . آن مرد دست خويش را به طرف زمين موفقيت و اظهار كرد:انگشتر اين جاست و آن را به اينجانب داد .
3 . پيامبر(ص) فرمود:به انگشت نمودن انگشتر ياقوت سبب ساز از دربين رفتن فقر مي شود، و شخصي كه انگشتر عقيق به دست كند اميد مي باشد كه عاقبت به خير شود .
4 . معاذ از امام علي(ع) قصه كرده كه ايشان فرمود:فردي كه انگشتر عقيق به انگشت كند آفريدگار سرانجام اورا با امن و ايمان به انتها مي رساند .
5 . از امام راست گو(ع) روايت ميباشد كه ايشان فرمود:انگشتر عقيق به انگشت فرماييد كه عقيق اولي كوهي ميباشد كه به ربوبيت آفريدگار و نبوت رسول (ص) و وصايت امام علي (ع) اقرار نموده و آن كوهي ميباشد كه پروردگار عزّ و جل با موسي(ع) گفتگو كرد و فردي كه با انگشتر عقيق نماز بخواند جايزه او چهل برابر كسيست كه انگشتر، به غير از آن به دست نمايد .
6 . سليمان اعمش اظهار كرد:با امام صادق(ع) در خانه منصور بوديم، مردي كه شلاق خورده بود از منزل خارج آمد . امام (ع) فرمود:اي سليمان! به نگين انگشتر وي نگاهي بيانداز . عرضه داشتم:اي پسر نبي خداوند (ع)! نگين انگشترش غير از عقيق است، سپس فرمود:اي سليمان ! در‌صورتي‌كه نگين انگشترش عقيق بود تازيانه نمي خورد .
گفتم:اي پسر پيامبر معبود (ع)! بخش اعظم توضيح بده، فرمود:اي سليمان! نگين عقيق نسبت به كشته شدن امنيت مي دهد . گفتم:اي پسر پيامبر خدا! بخش اعظم توضيح بده، فرمود:خدا عزّ و جل، دوست مي دارااست دستي كه به سوي ايشان براي دعا بالا مي آيد انگشتري عقيق بر آن باشد . گفتم:اي پسر پيامبر خدا! اكثر توضيح بده .
فرمود:خيلي خيره كننده ميباشد كسي كه به دست خود انگشتر عقيق داشته باشد و دينار و درهم هايي نداشته باشد . گفتم:اي پسر رسول پروردگار! اكثر توضيح بده .
فرمود:آن نگهباني از هر بلاست . گفتم:اي پسر پيامبر پروردگار! بيشتر توضيح بده .فرمود:آن امان از فقر مي‌باشد .گفتم:اي پسر پيامبر خدا اجازه مي دهيد اين گفته را از عهدوپيمان جدتان امام حسين(ع) و امام علي(ع) نقل نمايم؟ فرمود:بله!7 .مام راست گو(ع) فرمود:هر كس نقره با نگين عقيق به دست نمايد بينوا نمي شود و چيزي جز نيكي به او نمي برسد .
8 .مام علي(ع) فرمود:انگشتر عقيق به انگشت فرمائيد كه براي شما خوش‌يمن مي‌باشد و از هر بلايي در امنيت خواهيد بود .
9 .امام راستگو(ع) فرمود:مردي نزد پيامبر(ص) شكايتي آورد كه راهزن به وي حمله كرده است . ايشان فرمود:مگر انگشتر عقيق به انگشت نداشتي؟ اين انگشتر از هر بدي نگاه مي دارد .
10 .امام باقر(ع) فرمود:كسي كه انگشتر عقيق به انگشت كند مادامي كه اين انگشتر به دست اوست خوبي به وي روي مي آورد و آن از طرف معبود نگاهبان وي خواهد بود .
11 .عبدالرحمن قصير خاطرنشان كرد:حاكم پيرو مردي از آل علي(ع) فرستاد، امام راستگو(ع) متوجه شد و فرمود:انگشتري عقيق در ادامه او بفرستيد، انگشتر را فرستادند و سختي به او نرسيد .
12 .عبدالمومن انصاري اظهار‌كرد:از امام صادق(ع) شنيدم كه فرمود:دستي كه انگشتر فيروزه به انگشت داشته باشد به فقر در گير نمي شود .
13 .علي بن مهزيار خاطرنشان كرد:به نزد امام كاظم(ع) آمدم، انگشتري فيروزه به انگشت ايشان ديدم كه بر آن «الله الملك» نوشته بود، در حالي كه به انگشتر نگاه مي كردم امام(ع) فرمود:چرا نگاه مي كني؟ اين سنگي ميباشد كه جبرييل(ع) براي پيامبر(ص) از پرديس آورده و پيامبر(ص) آن را به امام علي (ع) اعطا كرد و تو مي داني كه نام آن چيست؟ گفتم:فيروزه مي‌باشد . فرمود:اين اسم پارسي ميباشد و مي داني اسم عربي آن چيست:گفتم:خير! فرمود:ظفر مي باشد .
14 .مام علي(ع) فرمود:انگشتر جزع يماني را به انگشت كنيد كه دسيسه ابليس متمرد را از شما مي گرداند .
15 .مام راست گو(ع) فرمود:بلور نگين خوبيست .
16 .پيامبر(ص) فرمود:انگشتر زبرجد را به انگشت كنيد كه راحتي اي مي باشد كه در آن سختي نمي‌باشد .
17 .همينطور ايشان فرمود:انگشتر زمرد، فقر را مي پيروزي .
18 . و باز فرمود:كسي كه انگشتر ياقوت رنگ زرد را به انگشتر خود كند در گير فقر نمي گردد .


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۱:۳۷ توسط:عباسي موضوع:

احجار كريمه (سنگ عقيق)

انگشتر عقيق  عقيق سنگي بسيار پربركت و سرشار از خاصيت است كه در احاديث متعددي بر اهميت آن تاكيد شده است. در گذشته اكثري از ائمه معصومين و پيامبران از اين سنگ به عنوان نگين انگشتر به كارگري نموده و بر خاصيت و اهميت آن در گشايش روزي و دفع بلايا تاكيد مي نمودند. درين في مابين عقيق يماني از اهميت ويژه اي برخوردار‌است. سنگ عقيق در كشورهايي همچون يمن، هندوستان، مرزوبوم ايران و چين در رنگ هاي گوناگون از پاراگراف قرمز‌رنگ، زرد و سپيد يافت ميگردد.






انگيزه از اين پژوهش بازبيني تمام موضوعات مربوط به سنگ عقيق ميباشد و كارايي گرديده كه درتوان قابليت و قابليت و امكان به سوالهاي مطرح گرديده دراين باره پاسخ داده شود و مومنين را به داشتن اين سنگ با ارزش دنيوي و معنوي، ترغيب نمايد.


تعريف‌و‌تمجيد سنگ عقيق

عقيق يك قول كوارتزي بي فيس به رنگ هاي مختلف ميباشد. سيرتكامل مرغوبتر آن به رنگ سرخ يا اين كه آلبالويي ميباشد، يك پيمان آن داراي نام و ترسيم به عقيق يمني يا اين كه يماني ميباشد، بيش تر نگين انگشتر ميكنند(1).


در تعريف و تمجيد ديگري از عقيق اين سيرتكامل ذكر شده ميباشد:


عقيق به انگليسي echite ، agate به عبري aqiq ، به هندي hakik ، به آلماني achate .


واژه عقيق از نام متشابه عبري در معناي موي نوزاد گرفته گرديده، زيرا نوباوه داراي گيسو زردرنگ عقيقي رنگ ميباشد. به اين ترتيب همگي گمان ها كه نام عقيق از روي نام رودي به همين نام در ايتاليا و جز آن گرفته گرديده بي پايه و بي قيمت مي گردد. اين كاني يا اين كه گوهر يكي‌از اشكال كاني كلسدون (خويش سيرتكامل اي از در كوهي) ميباشد كه گاهي داراي عده پيازي سان (يا اين كه داخل هم) با دواير نسبتا متحد المركز ميباشد. عقيق داراي تركيبي خيلي نزديك به كوارتز ميباشد اما سختي آن يكدست نيست


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۲:۴۲ توسط:عباسي موضوع:

خاصيت عقيق Agate خيلي بيش تر از خاصيت ديگر سنگ‌هاست

انگشتر عقيق 
خاصيت عقيق Agate خيلي بيش تر از خاصيت ديگر سنگ‌هاست.زيرا هم تنوع متعددي داره، هم در اسلام از اهل بيت پاكي روايت شده كه سنگ عقيق اولي سنگي بود كه اسلام آورد.شايد به همين عامل آفريدگار عنايت ويژه‌اي نسبت بدين سنگ دارااست و در آن خاصيت بسيار متعددي قرار داده ميباشد.
دنياي عقيق‌ها يك مكان غير قابل درك و در درحال حاضر تكامل ميباشد. هزاران جور عقيق در سراسر عالم يافت ميگردد كه درين نوشته‌ي‌علمي به باز نگري مهم‌ترين گونه هاي عقيق و خاصيت عقيق مي پردازيم.
در صدر با معرفي و توضيحات كاني شناسي و در انتهاي نوشته ي علمي به باز نگري خاصيت ماورائي و درماني اين سنگ مي پردازيم.همينطور مي‌توانيد از فهرست پايين و با كليك به روي هر تيتر از خاصيت عقيق به به عبارتي نصيب از نوشته ي علمي برويد.
براي جمع آوري اين نوشته ي علمي زحمت متعددي كشيده شده‌است، در حالتي كه برايتان اثرگذار بود براي دوستان عزيز خويش ارسال فرماييد تا از مطالب آن سود‌مند شوند.
محتوا  مخفي 1 معرفي مختصر سنگ عقيق Agate2 تاريخچه جالب تاريخي سنگ عقيق Agate3 خصوصيت‌هاي مختص سنگ عقيق Agate چه ميباشد؟4 ويژگي ها علمي و كاني شناسي خاصيت سنگ عقيق چه چيزي است؟4.1 آيا عقيق‌ها رنگ مي گردند؟5 گونه هاي و گونه‌هاي سنگ عقيق Agate چه ميباشد؟5.1 سنگ عقيق انيكس Sardonyx يا اين كه Onyx5.2 سنگ عقيق خزه‌اي Moss Agate5.3 سنگ عقيق يمني Yemen Agate5.4 سنگ عقيق سليماني Soleimani Agate5.5 سنگ عقيق باباقوري (مانند ديده) Botswana Agate5.6 سنگ عقيق كالسدوني Chalcedony Agate5.7 سنگ عقيق آبي‌رنگ Blue Agate5.8 سنگ عقيق قرمز‌رنگ Red Agate5.9 سنگ عقيق سبز Green Agate5.10 سنگ عقيق زرد رنگ Yellow Agate5.11 


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۷:۴۲ توسط:عباسي موضوع:

سنگ هاي عقيق حكاكي گرديده

سنگ هاي عقيق حكاكي گرديده

انگشتر عقيق 

انگشتر نقره مردانه با نگين عقيق زردرنگ حكاكي گرديده Rg-n239عقيق تراشي مشتمل بر كنده كاري روي عقيق يا اين كه پررنگ كاري روي آن و ساخت شي ها كوچك و هنري و دكوري از آن ميباشد . پيشينه عقيق تراشي در كشور ايران به عهدوپيمان سومر بر مي شود . طرز عمل در‌اين صنعت اين چنين ميباشد كه بعداز برش سنگ ، آن را به وسيله چرخ تراش داده و آنگاه جلا مي‌دهند و بعداز آن طرح متبوع را روي آن به وسيله خودكار هاي منحصربه‌فرد تراش مي‌دهند و زيورآلاتي همچون انگشتر با نگين عقيق حكاكي گرديده ميسازند . راءس هنر عقيق تراشي در استان خراسان شهر مشهد است .

 اشكال عقيقعقيق سليماني:

 

عقيق سليماني يا اين كه سنگ باباقوري دسته رگه دار سنگ عقيق يماني ميباشد. سنگ خلنگ يا اين كه قلنج هم گفته مي گردد كه خلنگ در فارسي در معناي سياه‌وسفيد ميباشد. به عربي و در متن‌ها ديرين‌خيس فارسي به اسم سنگ باباغوري و جَزْع نيز آمده‌اند. عامل اين‌كه‌اين سنگ را باباغوري اسم گذارده‌اند به خيال و خاطر طرح صورت ديده داخل اين جور سنگ ميباشد كه هاله هايي حريم آن را گرفته‌ميباشد.

در تمدن عاميانه باوري موجود است كه عقيق سليماني با خودش خوش شانسي و يا اين كه بدشانسي مياورد. و احتمالا همين‌ خصوصيت منجر گرديده كه براي بدور كردن ديده بد انگشترهايي با نگين عقيق سليماني را به انگشت ميكنند.

عقيق يماني:

انگشتر نقره مردانه با نگين عقيق خراساني اصلبه طوري از عقيق كه رگه هاي رنگي اش به جاي سياه، طيف هايي از قرمز رنگ مي‌باشند عقيق يماني مي‌گويند. عقيق يماني را معمولاً به طور گنبدي يا اين كه به طور تيله مي تراشند.

عقيق دلربا:

 

سنگ دلربا از مدل سنگهاي ديده نواز است و در نگاه اوليه به حيث مي رسد كه ذرات اكليل سرتاسر سنگ را پوشانده ميباشد و همين جلوه سبب ساز مي گردد تا اين سنگ لحاظ هر تماشاچي اي را به خويش جلب نمايد. سنگ دلربا Goldstone بسيار ديدني ميباشد و درخشندگي آن اثبات و مستمر ميباشد و در ذيل روشنايي زيبايي آن چندين برابر ميگردد. سنگ دلربا براي خانم ها و آقايان بسيار پيشنهاد شده‌است بر اثر باورهاي پيشينيان و احاديث مكتوب، همدم داشتن اين سنگ عشق و علاقه و محبت را ارتقا مي دهد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۳۰ توسط:عباسي موضوع:

دماي عقيق اصل تماما ضد‌و‌نقيض با دماي فصل ميباشد

انگشتر عقيق 

دماي عقيق اصل تماما ضد‌و‌نقيض با دماي فصل ميباشد. ديدني ميباشد بدانيد كه سنگ عقيق اصل در فصل‌تابستان خنك بوده و در فصل‌زمستان دمايي گرم دارااست. سنگ هاي تصنعي عقيق با تغييرات دماي گوشه و كنار، تغيير و تحول دما مي‌دهند و هم دما با فضا ميباشند.
عقيق اصل دارنده رگه هاي سوزني، ابري، نقطه اي و يا اين كه مشابه به مالامال پرنده است. اين رگه ها تفاوت متعددي با رگه اي ساخت گرديده تصنعي در عقيق غير اصيل دارا‌هستند. جذابيت و زيبايي رگه هاي عقيق اصل و دارنده اصالت حقيقتا عجيب ميباشد.
عقيق اصل در مقايسه با عقيق تصنعي دارنده وزن بيشتري ميباشد. دو سنگ يكسان عقيق با اندازه و بعد ها يكسان را در اختيار بگيريد، سنگ سبك خيس تصنعي و غير اصل ميباشد.
خاصيت سنگ عقيقسنگ عقيق آبي رنگعقيق آبي رنگ كه به غلط بعضي آن را باسنگ فيروزه يك كدام از ميدانند. در مقايسه اين دو كاني مي اقتدار ذكر كرد كه سنگ فيروزه حتي بعداز تراش و صيقل نيز تماما روشن و بلورين نمي‌شود البته عقيق اصل دارنده درخشش بيشتري ميباشد و شرايط بلورين دارااست.
عقيق سرخ يا اين كه احمرعقيق احمر يا اين كه سنگ جواهر سرخ كه با رنگ زيباي سرخ آتشين از لبريز مصرف ترين سنگ هاي دكوري در جواهرسازي ميباشد و در ايجاد خدمت هاي جواهر استعمال مي گردد.
عقيق سياه يا اين كه اسودعقيق اسود يا اين كه سياه كه شباهت متعددي به شيشه اي تيره داشته و بسيار غالب ميباشد. طبق شواهد باستان شناسي به لحاظ مي‌رسد از سنگ عقيق سياه براي ايجاد وسايل دفاعي نظير راز نيزه و كارد و شمشير به كارگيري مي شده‌است.
عقيق ديده بلبلياز اشكال عقيق شجري با دواير متحدالمركز ميباشد كه در مسئله اي با تم صورتي كمرنگ به زيبايي هر چه تمام خيس مشاهده مي شود.
عقيق زرد رنگ اين گوهر قشنگ از مشهور ترين عقيق بين اهل ايران هاست. بر روي سنگ عقيق زردرنگ دعاي شرف الشمس حك مي‌گردد و با تيتر ” سنگ شرف الشمس” با خاصيت استثنايي به فروش ميرسد.
عقيق دلربااز درخشان ترين و روشن ترين مدل عقيق ميباشد كه زيبايي بي نظيري داراست.
عقيق رُطَبي يك كاني طبيعي با رنگ سرخ تيره كه مزين به خطوطي نازك به رنگ سپيد ميباشد.
روش تشخيص سنگ عقيق اصل از تقلبي
سنگ عقيق اصل از جواهرات كيميا و گران بها ميباشد. آشنايي گوهري اصل با عقيق تقلبي به آساني ميسر وجود ندارد. گوهرشناسان زبده ميتوانند با بعضي علامت هاي ظاهري عقيق اصل را از تقلبي به آساني تشخيص دهند. اولي امتحان مرتبط با سنجش مشقت عقيق ميباشد. با دقت به رنج بالاي اين كاني ، به آساني نمي اقتدار روي سنگ هاي عقيق را خراش اعطا كرد. با يك دست زمخت روي نگين انگشتر عقيق خويش را مالش دهيد. درصورتي كه به سادگي روي عقيق خش ساخت شد، اين گوهر اصل وجود ندارد.

سنگ عقيق براي معالجه بيماري هاي چشمي، سردردها، گرفتگي عضلاني، دردهاي رديف فقرات و كمر استعمال ميشود. اين كاني دارنده خواص پيشگيري از خون ريزي هاي شديد ميباشد و در درمان گونه هاي پستان هاي همه و روده امداد كننده ميباشد. براي معالجه بيماري هاي پوستي و اكنه، سنگ عقيق اصل را در بالاي منطقه مجروح به طور دوراني براي يكسري دقيقه جنبش دهيد. تمركز امواج ساطع گرديده از عقيق در معالجه پا درد و دردهاي استخواني مفيد ميباشد.
اكثري عقيق را سنگ اجابت دعا مي نامند. در مشت داشتن انگشتر عقيق در معناي اينست كه صاحب و مالك انگشتري دعايش رد نمي‌شود.در يقين مذهبي و قصه اسلامي انگشتري عقيق، فقر را از صاحبش بدور مي‌نمايد.انگشتر عقيق را در سفرها دست نماييد تا از ايمن بمانيد . عقيق در هجران از گزند و دفع بلا به فعاليت مي رود.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۰:۴۲ توسط:عباسي موضوع:

شيوه تشخيص سنگ عقيق اصل از تقلبي

انگشتر عقيق 

شيوه تشخيص سنگ عقيق اصل از تقلبي
سنگ عقيق اصل از جواهرات كيميا و باارزش ميباشد. آشنايي گوهري اصل با عقيق تقلبي به آساني ميسر وجود ندارد. گوهرشناسان زبده ميتوانند با بعضا آرم هاي ظاهري عقيق اصل را از تقلبي به آساني تشخيص دهند. اولي امتحان مرتبط با سنجش مشقت عقيق ميباشد. با اعتنا به مشقت بالاي اين كاني ، به آساني نمي اقتدار روي سنگ هاي عقيق را خراش بخشيد. با يكدست زمخت روي نگين انگشتر عقيق خويش را مالش دهيد. در‌صورتي‌كه به سادگي روي عقيق خش توليد شد، اين گوهر اصل وجود ندارد.
دماي عقيق اصل تماما ضد‌و‌نقيض با دماي فصل ميباشد. ديدني ميباشد بدانيد كه سنگ عقيق اصل در فصل‌تابستان خنك بوده و در زمستان دمايي گرم داراست. سنگ هاي تصنعي و مصنوعي عقيق با تغييرات دماي گوشه و كنار، تغيير تحول دما ميدهند و هم دما با گوشه و كنار مي باشند.
عقيق اصل دارنده رگه هاي سوزني، ابري، نقطه اي و يا اين كه مشابه به لبريز پرنده مي‌باشد. اين رگه ها تفاوت متعددي با رگه اي توليد گرديده تصنعي و مصنوعي در عقيق غير اصيل دارا هستند. جذابيت و زيبايي رگه هاي عقيق اصل و دارنده اصالت حقيقتا تعجب آور ميباشد.
عقيق اصل در مقايسه با عقيق تصنعي دارنده وزن بيشتري ميباشد. دو سنگ يكسان عقيق با اندازه و بعد ها يكسان را در اختيار بگيريد، سنگ سبك خيس تصنعي و مصنوعي و غير اصل ميباشد.
خاصيت سنگ عقيق
سنگ عقيق براي معالجه بيماري هاي چشمي، سردردها، گرفتگي عضلاني، دردهاي رديف فقرات و كمر به كار گيري ميشود. اين كاني دارنده خواص پيشگيري از خون‌ريزي هاي شديد ميباشد و در درمان اشكال پستان هاي همه و روده امداد كننده ميباشد. براي معالجه بيماري هاي پوستي و اكنه، سنگ عقيق اصل را در بالاي منطقه مجروح به طور دوراني براي تعدادي دقيقه تكان دهيد. تمركز امواج ساطع گرديده از عقيق در معالجه پا درد و دردهاي استخواني اثر گذار ميباشد.
اكثري عقيق را سنگ اجابت دعا مي نامند. در چنگ داشتن انگشتر عقيق در معناي اينست كه صاحب و مالك انگشتري دعايش رد نمي‌شود.در اعتقاد و باور مذهبي و قصه اسلامي انگشتري عقيق، فقر را از صاحبش بدور مي نمايد.انگشتر عقيق را در سفرها دست فرمائيد تا از ايمن بمانيد . عقيق در هجران از گزند و دفع بلا به فعاليت مي رود.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۳۸ توسط:عباسي موضوع: