مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

خواص سنگ ها

انگشتر عقيق 
خاصيت سنگ ها از ديرباز تا كنون اعتنا اكثري از افراد را به سوي خويش جلب كرده است. ديرين ترين گزارش ها راجع به يقين به خاصيت سنگ ها, از پاراگراف خاصيت درماني آنها به 4 هزار سال پيش از به دنيا وارد شدن مسيح باز مي شود. كتيبه هاي به جاي باقي‌باقي مانده از دوره سومري ها و متون هند باستان علامت هايي از اين قدمت ديرينه و باستاني ميباشند. انگشتر عقيق
همينطور با نگاهي اجمالي به عملكرد درمانگران چين باستان و خاور بدور, مي اقتدار پي به اهميت و خاصيت سنگ ها موفقيت. درمان سيرتكامل هاي بيماري ها با يقين ديرينه به خاصيت درماني سنگ ها ميتواند نشان دهنده اين اعتقاد و باور باشد.


در يونان باستان هم مردم بر اين اعتقادوباور بودند كه ياور داشتن سنگ ها خير صرفا مانند محافظي از آنها در عوض ارواح پليد و خبيث عمل خواهد كرد, بلكه آن ها را از سيرتكامل هاي بلايا و فجايع طبيعي و ماورالطبيعي مصون نگاه مي‌دارااست.


ديدني ميباشد بدانيد اين اعتقادوباور ها و اعتقاد و باور ها تنها محدود به قشر و طبقه خاصي از جامعه نميشد. بلكه باور به خاصيت سنگ ها بين فلاسفه و عالمان هم از منزلت والايي برخوردار بود. به طوري كه ارسطو, فيلسوف داراي آوازه يوناني بارها و بارها به قدرت فوق العاده و بي بديل سنگ ها و خاصيت آنان در نوشته هايش اشاره كرده است.


مردمان روم باستان نيز در آن عصر, باوري دور از اين نداشتند. بلكه آن‌ها نيز پايين تاثير يقين ها و اعتقادات يونانيان و ديگر فرهنگ و تمدن هاي باستاني, قرار داشتند. به نحوي كه در نزاع ها براي داشتن شانس و اقبالي خوب, يكسري سنگ صيقلي با خويش حمل مي كردند.


خاصيت سنگ ها باوري في مابين ايرانيان!
بين فرهنگ وتمدن هاي ديرينه, در مرزو بوم‌ايران زمين هم مردم باوري نزديك به اعتقاد و باور يونانيان, روميان و چيني ها داشتند. اعتقادوباور به خاصيت سنگ ها, در ايرانيان خصوصا پس از تكوين اسلام با توجه خاصي يار بود. به نحوي كه با نگاهي گذرا به آثار عالمان و دانشمندان آن زمان, مي شود به خاصيت درماني و حتي متافيزيكي سنگ ها پي موفقيت. خواصي كه سلامت روح و جسم آدميان را زير تاثير خودش قرار مي‌دهد.


از داراي آوازه ترين افراد آن زمان مي شود به صباح بن عمران, جواهر شناس پيمان هارون الرشيد عباسي و عطاربن محمد, منجم اشاره كرد.


خاصيت سنگ ها و اعتقادوباور بر اين خاصيت به نحوي بود كه ابوريحان بيروني, دانشمند برجسته اهل ايران در كتابي به نام الجماهر في الجواهر به اختصاص به شرح سنگ ها, خاصيت سنگ ها و فلزات قيمتي پرداخته ميباشد.


آيا خاصيت سنگ ها بر اساس علم مي‌باشند؟
شايد امروزه پذيرش و پذيرش خاصيت سنگ ها و قابليت و قابليت و امكان درماني آنان براي افراد تا حدودي بدور از حقيقت باشد. ولي لازم ميباشد بدانيد امروزه شاهد پيشرفت هاي فراواني در قضيه سنگ درماني و علوم آكادميك مربوط به سنگ ها در سرزمين هاي اروپايي هستيم. خواصي كه علاوه بر درمان روح و جان, قابليت و قابليت و امكان منزه سازي انرژي هاي منفي و جذب انرژي هاي مثبت حريم را برايمان به ارمغان مياورد.


درپي به شرح و تفصيل هر مورد از اين‌رويكرد هاي درماني خوا هيم پرداخت.






سنگ درماني و خاصيت سنگ ها
به عبارتي طوري كه پيش خيس به انواع خاصيت سنگ ها و قدمت ديرينه آن ها پرداختيم، سنگ درماني از ديرباز تا كنون زبانزد همگان بوده ميباشد. در اينجا ميخواهيم به مقوله سنگ درماني و خاصيت متافيزيك آنان بپردازيم.


در عصر نو خاصيت سنگ ها و گونه هاي رويكرد‌هاي سنگ درماني به تثبيت رسيده ميباشد و امروزه شاهد به كارگيري از سيرتكامل هاي سنگ ها با در نظر خريدن خاصيت آنها در صنايع گوناگوني، از جمله صنعت جواهر سازي و زيورآلات هستيم.


اگرچه كتاب هاي زيادي به چاپ رسيده اند كه علاوه بر خاصيت سنگ ها، به قابليت و قابليت و امكان شفابخشي آن‌ها اشاره كرده اند، ولي همواره بايستي به ياد داشته باشيم كه فراي اين كتب چاپ گرديده و در دست، آنچه بيش خيس از پيش موجب باور و اعتقادمان به خاصيت سنگ ها مي گردد، شم و شم ششمين ميباشد كه فرا از اطلاعات فرنگي و اعتقاد و باور هاي رايج ميباشد.


براي كليه مان لحظه هايي پيش آمده كه ناخودآگاه و سواي هيچ برهان منطقي و تدبير از خاصيت سنگ ها، به سمت سنگي خاص جذب مي شويم. شايد برايتان ديدني باشد كه بدانيد اين رخداد وقتي پيش ميايد كه حس ششم تان در ناخودآگاه شما در كارايي ميباشد تا در شما كشش و انگيزه اي براي خريدن و ياروهمدم داشتن آن سنگ توليد نمايد.


درين بعدازظهر ميباشد كه سوال پيش ميايد، دليل اصلي كشش به سوي سنگي يگانه چه مي باشد؟


سرازير و روح دائما در اكنون بازي هوشمندانه و خردمندانه اي با جسم ميباشد. همين زمينه سبب ساز مي‌شود تا ذهن، ما را به سوي سنگي هدايت نمايد كه تواترهاي ارتعاشي اش و بسامد هاي جانور در آن، با وجود و هستي مان سازگار و هم سو باشد. جسم ما گرما، انرژي و دامنه اكترومغناطيسي نتيجه ها از سنگ را به تكان در مي‌آورد و همين وسيع ترين عامل كشش ما در ناخودآگاهمان به سوي برخي سنگ ها مي باشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۰:۰۱ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :