مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

سنگ اپال


معرفي خاصيت سنگي قيمتي اوپال
واژه و كلمه «اوپال» از يك واژه هندي به معناي «سنگ» مشتق گرديده و در تمدن سانسكريت به معناي «سنگ قيمتي» ميباشد.
به نقل از خبرنگار حوزه حرفه‌آوري‌ تيم علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران برنا، سنگ اوپال (Opal) با طيف‌هاى نورى رنگين كمانى كه دارااست كانون اعتنا هنرمندان قرار گرفته ميباشد و از طرفي خواصي را نيز در پي خويش يدك مي كشد كه باشگاه خبرنگاران برنا قصد دارااست به آن بپردازد.
معرفي خاصيت سنگي قيمتي به اسم؛ سنگ اوپال

معرفي سنگ اوپال
اوپال و انگشتر عقيق  اسم سنگي قيمتي ميباشد كه نوعي از دي اكسيد سيليكون هيدرات آمورف به حساب مي آيد. اسم اين سنگ برگرفته از كلمه‌ سانسكريت در معناي "سنگ" ميباشد. اوپال از نگاه سنگ شناسي تحت عنوان يك ماده معدني در لحاظ گرفته مي شود تا يك ماده كاني و اين فرمان به انگيزه صورت آمورفي آن ميباشد.

بيشتر بخوانيد: گران ترين مرواريدهاي دنيا كجا مي باشند؟ +تصاوير

اوپال تحت عنوان سنگ ملي استراليا در لحاظ گرفته مي‌گردد، چون ۹۷ درصد منابع اين سنگ در استراليا واقع شده‌است. كلمه «اوپال» از واژه هندي به معناي «سنگ» مشتق گرديده و در فرهنگ وتمدن سانسكريت به معناي «سنگ قيمتي» ميباشد. اوپال به طلسم به روزي مشهور ميباشد و به جهت هفت رنگ بودن آن، اكثر هنرمندان به خصوص نقاشان، موسيقي‌دان‌ها و هنرپيشگان از آن استعمال مي‌نمايند. اوپال (Opal) با طيف‌هاى نورى رنگين كمانى كه داراست در رنگ‌هاى متعدد يافت مى‌گردد. محل كشف آن استراليا، برزيل، مجارستان، چكسلواكى ميباشد.

معرفي خاصيت سنگي قيمتي به اسم؛ سنگ اوپال

خاصيت سنگ اوپال
اوپال براى چاكراى تاج راز به كارگيري مى‌گردد. اين سنگ به طلسم خوشبختى پر اسم و رسم ميباشد. اوپال براى معالجه ناراحتى‌هاى معده، روده، جريان خون بسيار اثرگذار ميباشد و گلبول هاى قرمز‌رنگ خون را ارتقا مى دهد. اوپال سفيدچشم‌هاى مارا بر زندگى و ذهن ها درونى گشوده مى‌نمايد و سبب تقويت صفت‌هاى خوب مى‌گردد.

اوپال مشابه‌سازي گرديده نيز وجود دارااست كه بوسيله بشر ساخت ميگردند، اين نوع اوپال بوسيله سيليكا و در آزمايشگاه‌ها تهيه و تنظيم مي‌گردد و شباهت بسيار متعددي به اوپال طبيعي و گرانقيمت داراست.

نتيجه ها نتايج از ماده توليدشده در آزمايشگاه‌ها يك ساختار شبيه و تماماً متعادلي از اوپال طبيعي ميباشد؛ فقط با اين تفاوت كه اوپال تنظيم‌گرديده در آزمايشگاه از دوام بيشتري نسبت به اوپال طبيعي برخوردار‌است.


به همين ادله اوپال مشابه‌سازي گرديده در آزمايشگاه‌ها نسبت به تغييرات دما، رطوبت و گرما جراحت‌پذيري كمتري دارااست. در هنگام خريد يك گردن‌بند اوپال، نكته مهمي كه در گردن‌بند درست شده بوسيله سنگ جواهر اوپال بايستي به آن دقت داشت دربرگيرنده كيفيت اين جواهر ميباشد و مي بايست اعتنا خواهد شد كه كيفيت اين سنگ قيمتي حين جواهرسازي محافظت گرديده باشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۰:۴۱ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :