مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

سنگ خون

انگشتر عقيق سنگ خون (به انگليسي: Heliotrope) يا اين كه يشم ختايي نوعي از سنگ عقيق سبز هست كه در سطح ان لكه‌هايي از مال يشم قرمز رنگ چشم مي گردد. گهگاه اين كاني به طور جمع‌اي تيره رنگ و دربردارنده لكه‌هاي قرمز‌رنگ اكسيد آهن چشم مي‌گردد. دسته سبز آن پلاسما اسم داراست كه ميتواند دارنده لكه‌هاي رنگ زرد پر رنگ نيز باشد و براي حكاكي بسيار مطلوب ميباشد شايسته ترين معادن سنگ خون در هندوستان موجود هست در برزيل، چين، استراليا و ايالات متحده نيز موجود است. پلاسما در زيمبابوه يافت شده است. در قرن ها وسطي از آنجاييكه نقاط قرمز‌رنگ اين سنگ را خون «مسيح» ميدانستند به‌اين سنگ اقتدار‌هاي خارق‌العاده‌اي نسبت مي‌دادند.
سنگ خون با فرمول شيميايي SiO2 از گروه كاني هاست و خاصيت فيزيكي و شيميايي آن مشابه كالسدوئن ميباشد. برش‌هاي آن به طور پلاك و سنگ دقيق در زينت آلات مصرف مي‌گردد. از واژه و كلمه يوناني helios به معناي خورشيد و آفتاب و trepein به مضمون‌ چرخيدن گرفته شده است. محلول در KOH SiO۲:۱۰۰٪ هم پا با ادخال‌هاي Al,Fe,Mg,Ca,Ni,Cr براي او‌لين توشه در تحليل اسلواكي كشف شد و از حيث صورت بلور: منشوري - پهن و كوتاه، رنگ: سبز تيره با لكه‌هاي قرمز‌رنگ يا اين كه قهوه اي-قرمز رنگ، شفافيت: غير روشن - نصفه روشن، شكستگي: صدفي و در منزلت‌بندي اكسيد ميباشد و منشأ تشكيل آن بعداز آتشفشاني - دگرساني ميباشد.
همايند كاني‌شناسي (پارانژ) آن كالسدوئن - اوانسيت- ژاسب- پلاسما- كالسدوئنشود. ميباشد. كاربرد آن: برش‌هاي آن به طور پلاك و سنگ دقيق در زينت آلات مصرف مي، از نگاه ژيزمان نسبتاًًَ كيميا ميباشد و اضافه در ايالات متحده، استراليا، آلمان، برزيل، هند، چين، نظارت اسلواكي، اطريش و انگلستان يافت ميشود.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۹:۱۲ توسط:عباسي موضوع:

انگشتر عقيق نقره تقلبي چه مي باشد

انگشتر عقيق 
نقره تقلبي قادر است يك جواهر، سكه يا شمش باشد كه از فلزي غير از نقره، اما شبيه به نقره درست شده اما طوري طراحي گرديده است كه به لحاظ بيايد از نقره اصل ساخته شده است. (براي مثال با نقره آبكاري شده و روي آن نشانه 925 به نشانه استرلينگ بودن درج شده است)
اعتنا در ظاهر و علائم روي قطعهتشخيص نقره اصليكي‌از معمولي ترين و سريع ترين راه براي اين كه پي ببريم كه يك قطعه از نقره ايجاد شده است يا صرفا يك نقره تقلبي مي باشد، اين مي باشد كه به ظاهر و علائم حك شده روي آن اعتنا كنيم. براي مثال در‌حالتي كه كه روي يك جواهر يا ظرف، عدد 925 حك شده بود نشانه اين است كه آن جواهر يا ظرف از نقره استرلينگ ساخته شده است. اما همان كه بالاتر اشاره شده، نماد ها مي توانند براي فريب افراد به سادگي روي قطعه حك شوند و ابدا معيار مناسب و قابل اعتمادي براي تشخيص نقره اصل نيستند.
تشخيص نقره اصل با تست صداوقتي با يك تكه فلزي به نقره اصل ضربه بزنيد، صدايي شبيه به زنگ براي يك تا دو ثانيه توليد مي شود. اگر كه صدايي غير از آن توليد شود علامت اين است كه آن قطعه يا نقره نيست يا در حالتي‌كه هم از نقره ساخته شده، عيار آن تحت مي باشد.
نكته: انجام اين روش نياز به يه خرده تجربه داراست.
شناسايي نقره تقلبي با استفاده از آهن رباشناسايي نقره تقلبي با آهن ربانقره خالص يا نقره استرلينگ به آهنربا جذب نمي شود. بنابراين در حالتي‌كه قطعه به آهنربا جذب شد، احتمالا آن قطعه از استيل تشكيل‌شده يا عيار نقره آن تحت مي باشد.
تست نقره با سفيد كنندهروي نقره يك سري قطره وايتكس بچكانيد. در صورتي كه آب ژاور با نقره واكنش داد و رنگ قطرات سفيدكننده به قرمز‌رنگ، سبز يا قهوه اي تغيير‌و تحول كرد، به احتمال زياد قطعه مورد نظر نقره اصل مي باشد، اما در حالتي‌كه رنگ آب ژاور به رنگ هاي ديگر تغيير پيدا كرد، آن قطعه، نقره تقلبي مي باشد.
محلول شورترمحلول شورتر بهترين و اصولي ترين روش تشخيص نقره اصل از نقره تقلبي است. با اين طرز حتي مي قدرت عيار نقره را تخمين زد. به كارگيري از محلول شورتر بسيار راحت مي باشد چراكه فقط كافي است كه يك قطره از محلول را روي قطعه بريزند و شكيبايي كنند تا محلول تغيير رنگ دهد و با باز‌بيني رنگ محلول به اصل يا تقلبي بودن نقره و حتي عيار نقره احتمالي پي ببرند.
تشخيص نقرهآزمايش يختكه‌اي يخ را روي قطعه‌ گزينه نظرتان قرار دهيد. در صورتي‌كه يخ سريع تر از حالت نرمال آغاز به ذوب شدن كرد احتمال اين كه قطعه از نقره باشد بالا مي باشد. البته نكته اي كه در آزمايش يخ موجود است اين است كه‌اين‌راه براي شمش يا سكه نقره كاربرد دارد و براي جواهرات نقره چندان كارا نيست.
تست وزناين‌شيوه فقط براي تست نقره خالص مثل شمش نقره كاربرد دارد. براي انجام اين آزمايش بايد شمش مور لحاظ را با ترازوي دقيق وزن نماييد و عدد آن را يادداشت نماييد. آن گاه در يك كاسه آب بريزيد و كاسه را روي معيار قرار دهيد و بعد از آن ميزان را به صفر برسانيد و شمش را در آب بيندازيد. فعلا دوباره عدد را يادداشت كنيد. در پايان عدد اوليه را به عدد دوم تقسيم كنيد. نتيجه ها در شرايطي كه كه شمش از نقره خالص باشد بايد 10.49 باشد.
كتاب يادگرفتن بازيافت طلا و نقره از جواهرات و قطعات الكترونيكيكتاب فراگيري بازيافت طلا و جواهرات و نقره
اگر با نحوه عيارسنجي نقره آشنا نيستيد.در صورتي‌كه نحوه تست شورتر و نحوه ساخت محلول شورتر را نمي دانيد.در حالتي‌كه دوست داريد به بازيافت نقره از جواهرات و ظروف نقره بپردازيد.پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بازيافت طلا جواهرات و نقره از جواهرات و قطعات الكترونيكي را مطالعه نمائيد. اين كتاب از طريق لينك و پيوند ذيل قابل دريافت است:


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۲۴ توسط:عباسي موضوع:

معرفي جواهري باستاني به نام؛ زبرجد

انگشتر عقيق  
زِبَرجَد مدل روشن و تراش‌خوردهٔ اليوين، از سيليكات‌ها و به رنگ سبز زيتوني ميباشد و نوعي جواهر به حساب مي آيد كه از قسم باستان همسايه خاورميانه و خاور نزديك آن را شناخته‌اند.
اسم زبرجد سبز (peridot) از كلمه و واژه عربي براي جواهر يعني faridat گرفته شده‌است.
گهگاه آن ها زمرد مرد بينوا يا اين كه chrysolite مي‌نامند واژه‌اي كه از كلمه و واژه يوناني سنگ طلا و جواهرات گرفته شده‌است.
اين مقاله را از دست ندهيد: معرفي سنگ متولدين ماهها و خاصيت سحري و درماني آن ها!
اين سنگ جلاي شيشه و روغني داراست و در مقابل مواد اسيدي استوار وجود ندارد و در قبال فشار و ضربه شديد سوراخ مي خورد؛ بدين ترتيب گهگاه با فلز پوشانده ميگردد. و گونه هاي cat's eye و star پريدوت كم ياب مي باشند.
مهم ترين معدن زبرجد در جزيره آتشفشاني درياي سرخ و معادن ديگر اين سنگ در ميانمار و استراليا و برزيل و چين و كنيا و مكزيك و پاكستان و سرلانكا و آفريقاي جنوبي ميباشد.
زبرجد توسط جنگجويان مبارزه‌هاي صليبي در قرن ها وسطي به اروپاي مركزي برده شد و اكثر زمان ها براي هدف ها مذهبي و كليسا بكار برده مي شد و يكي مالامال طرفدارترين سنگ‌ها در روزگار باروك بوده‌ميباشد.
اين سنگ را هم تراش جواهري ميدهند و هم كبوچن و دامله و ديدني ميباشد بدانيد كه اينك؛ اصلي ترين زبرجد تراشيده عالم با وزن ۳۱۹ قيراط در واشينگتن مراقبت ميشود.
رنگ ايده‌آل اين كاني سبز چمني ميباشد .
مشاهده كنيد: ترفندهايي بي آلايش براي رفع كدري جواهرات
زبرجد ناكامي دوگانه قدرتمند داراست و يك كدام از طرق تمايز در بين اين كاني و كاني‌هايي مانند زيركن و تورمالين سبز ميباشد.
راجع به شكستگي دوگانه مي بايست دقت كرد كه در شرايطي كه تصويري از پايين كاني چشم شود دو تصويره مي‌شودو رنگ اين كاني با حرارت كمرنگ‌خيس مي شود.
در قبلي و فعلا استخراج سنگ زبرجد يكي منحصربفردترين سنگ‌ها به شمار مي‌رود؛ چون اكثر سنگ‌ها در پوسته زمين تشكيل مي شوند و اين در حالي ميباشد كه سنگ جواهر زبرجد در لايه‌هاي زير تري از پوسته زمين تشكيل ميگردد.
اين مقاله را از دست ندهيد: كليه آنچه در رابطه سنگ كهربا و خاصيت درماني آن نمي‌دانيد!
عمق اين سنگ‌ها در گوشته زمين به بيست تا پنجاه مايل ميرسد.
اما در بعضي از نواحي به جهت عمل‌هاي برگه تكتونيكي و يا اين كه عمل آتشفشان ها، سنگ جواهر زبرجد به صورت طبيعي به سطح ها بالاتري از سطح زمين مي‌رسند.
زبرجد سنگي كيفيت خوب جواهر از مال اليوين معدني ميباشد.
اين سنگ به خانواده مواد معدني فاياليت- فورستريت وابستگي داراست.
بعضي ها زبرجد سبز را اليوين مي‌نامند، ولي هنگامي مساله سنگ جواهر مطرح مي‌گردد، زبرجد سبز اصطلاح بهتري ميباشد.
زبرجد جواهري با رنگ اختصاصي به خودش ميباشد به اين مفهوم كه رنگش در فيض تركيبات مواد شيميايي درونش ساخت گرديده و ارتباطي با ناخالصي‌هاي فرنگي ندارد؛ به اين ترتيب صرفا به رنگ سبز ميباشد.
در واقع زبرجد سبز يكي محدود سنگ‌هاي جواهر ميباشد كه صرفا يك رنگ داراست، گرچه اشكال رنگ‌هاي سبز مانند سبز پر‌نور مايل به زرد رنگ و سبز تيره هم درين دربين چشم مي شود.
معرفي و بازنگري خصوصيات سنگي جادويي به اسم؛ سنگ زبرجد
خصوصيت‌هاي گوهر شناسي زبرجدفرمول شيميايي: (Mg, Fe) ۲SiO۴ سيليكات آهن مگنزيمصورت بلور: راست لوزي، منشور فشرده، شيار‌هاي عموديرنگ: رنگ زرد مايل به سبز، سبز زيتوني، قهوه‌ايمقاومت: ۶/۵ تا ۷ بر روي مقياس Mohsشاخص انكسار: ۱/۶۵۰ تا ۱/۷۰۳چگالي: ۳/۲۸ تا ۳/۴۸ترك: نامشخصشفافيت: روشنانكسار دوگانه يا اين كه باخت دوسويه: ۰.۰۳۶ تا ۰.۰۳۸درخشندگي: شيشه اي، روغنيشب نمايي: ندارد


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۸:۴۷ توسط:عباسي موضوع:

معاني، نمادها و قدرت سنگ قيمتي

انگشتر عقيق در حين قرن ها آداب و رسوم و تمدن هاي مختلف به اخلاق و خوي روايت ها و افسانه هاي متعدد ياري كرده و به شيوه هاي مختلف به آنها دامن زده اند. اين توليدها نادر طبيعت فلاسفه و عرفا را بر آن داشته اند تا اقتدار هاي غير عادي و عجيب را به آن آن ها اختصاص دهند. شايسته ترين اطلاعات در زمينه‌ي معاني سنگ هاي قيمتي بي ترديد در كتاب “جورج فردريك كونز” به نام ” افسانه عجيب سنگ هاي با ارزش” در سال 1913 گرد آوري شده است. ولي كونز از لحاظ عرفاني به سنگ ها نگاه نمي‌كرد، وي در بعد از ظهر خويش يكي‌از سنگ شناسان پيشرو و تاثير گذار بود و به عنوان يكي كارشناسان كار كشته و چابكدست عصر خويش به بازي نقش پرداخت. كونز به تكوين بازار امروزي سنگ هاي رنگارنگ قيمتي در نيويورك ياري بخش اعظمي كرد. همينطور وي در گرد اوري برخي از تيم هاي سنگ هاي ارزشمند مانند مجمعوعه “جي پي مورگان تيفاني” كه در حال حاضر در موزه تاريخ طبيعي ايالات متحده به نمايش در آمده ميباشد تاثير به سزايي دارد. Gemstones meanings 000 - معاني، نمادها و توان سنگ هاي قيمتي Gemstones meanings 007 - معاني، نمادها و قدرت سنگ هاي قيمتي كونز معتقد بود كه مطالعه شيوه هاي درماني سنگ هاي قيمتي كه در فرهنگ و تمدن هاي مختلف به عمل گيري ميشود و باورهايي كه افراد در حين هاي مختلف در رابطه ي سنگ ها داشته اند ميتواند به ما مطالب بيشماري بياموزد. براي كونز اين تحقيق صرفا يك فضولي جامعه شناختي نبود، بلكي روشي براي يادگيري خويش سنگ هاي قيمتي بود. امروزه بخش اعظمي از اين ائيده ها ممكن ميباشد براي ما خيره كننده به حيث برسد، اما با مقداري تحقيق و بازبيني در ميابيم كه آن ها ريشه در ذات خويش سنگ ها دارند. در اينجا بعضي از خصوصيت هايي كه در حين ساليان به سنگ ها نسبت مي‌دهند را گر آوري كرده ايم؛ شما نيز مي‌توانيد با مطالعه اين
نوشته‌علمي با خصوصيت هاي بعضي از سنگ هاي قيمتي آشنا گرديد. معني سنگ آمازونيت اعتقاد و باور بر اين ميباشد كه آمازونيت (Amazonite)مسكن و وقار بخش ميباشد؛ آمازونيت اين فعاليت را از طريق خنثي كردن انرژي هاي منفي انجام مي‌دهد و ما‌را از درد، اندوه و رنج مي رهاند. Gemstones meanings 04 - معاني، نمادها و قدرت سنگ هاي قيمتي مضمون‌ سنگ قيمتي آكوا مارين آكوا مارين (Aquamarine) با شجاعت درباره ميباشد و به رهايي از واهمه و خشم ياري ميكند. گفته مي‌گردد آكوا مارين تسكين دهنده ميباشد؛ متانت مي‌دهد؛ واهمه را كم مي‌نمايد و در سفرهاي طولاني در توليد و حفظ وقار اثرگذار ميباشد. اكثري معتقدند كه‌اين سنگ از ملوانان در دريا مراقبت مي‌نمايد و دريا زدگي را از افراد بدور مينمايد. به باور برخي از سنت ها، آكوا مارين ديدگاه و دورانديشي توليد مي نمايد
و وضوح فرضي را افزايش مي‌بخشد. Gemstones meanings 09 - معاني، نمادها و توان سنگ هاي قيمتي معني سنگ قيمتي آگات (نوعي عقيق) آگات (Agate) را به عنوان يك سنگ محافظ ميشناسند. يقين بر اين ميباشد كه‌اين سنگ قدرت را جذب مي‌نمايد؛ در مقابل افكار و روياهاي بد و استرس از داراي اش نگهداري مي‌نمايد؛ به كاهش و تخليه انرژي كمك ميكند؛ همينطور گفته ميشود آگات تعادل انرژي را برقرار مي سازد و استعداد ها را بيدار مي نمايد. Gemstones meanings 02 1 - معاني، نمادها و اقتدار سنگ هاي قيمتي مضمون‌ سنگ توپاز آبي رنگ توپاز آبي رنگ (Blue Topaz) با شجاعت و غلبه بر هراس و سختي ها ياروهمدم ميباشد و از ديرباز آيتم توجه نويسنگان، پژوهشگران، هنرمندان و روشنفكران بوده ميباشد، به اين دليل‌كه از اين سنگ در توليد تفكر در سطحي بالاتر به كارگيري مي‌شود. گفته مي گردد كه اضطراب فرضي را كاهش ميدهد و وفاداري، آشتي و دوستي، يكپارچگي و انسجام را به ارمغان مي‌آورد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۱:۰۶ توسط:عباسي موضوع:

معاني، نمادها و قدرت سنگ قيمتي

انگشتر عقيق در حين قرون آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن هاي متعدد به كردار و خوي داستان ها و افسانه هاي مختلف ياري كرده و به شيوه هاي گوناگون به آنها دامن زده اند. اين توليدها نادر طبيعت فلاسفه و عرفا را بر آن داشته اند تا اقتدار هاي غير عادي و خيره كننده را به آن آنان اختصاص دهند. شايسته ترين اطلاعات در زمينه ي معاني سنگ هاي قيمتي حتما در كتاب “جورج فردريك كونز” به نام ” افسانه عجيب سنگ هاي گران بها” در سال 1913 گرد آوري شده است. اما كونز از نگاه عرفاني به سنگ ها نگاه نمي‌كرد، وي در بعد از ظهر خويش يكي‌از سنگ شناسان پيشرو و تاثير گذار بود و به عنوان يكي كارشناسان كاركشته و چابكدست عصر خويش به بازي نقش پرداخت. كونز به تكوين بازار امروزي سنگ هاي رنگارنگ قيمتي در نيويورك ياري بخش اعظمي كرد. همينطور وي در گرد اوري برخي از تيم هاي سنگ هاي باارزش مانند مجمعوعه “جي پي مورگان تيفاني” كه در حال حاضر در موزه تاريخ طبيعي ايالات متحده به نمايش در آمده ميباشد تاثير به سزايي داراست. Gemstones meanings 000 - معاني، نمادها و توان سنگ هاي قيمتي Gemstones meanings 007 - معاني، نمادها و قدرت سنگ هاي قيمتي كونز معتقد بود كه مطالعه شيوه هاي درماني سنگ هاي قيمتي كه در تمدن هاي متفاوت به فعاليت گيري ميشود و باورهايي كه افراد در حين هاي گوناگون در رابطه ي سنگ ها داشته اند ميتواند به ما مطالب بيشماري بياموزد. براي كونز اين تحقيق صرفا يك فضولي جامعه شناختي نبود، بلكي روشي براي يادگيري خويش سنگ هاي قيمتي بود. امروزه بخش اعظمي از اين ائيده ها ممكن ميباشد براي ما خيره كننده به نظر برسد، ولي با مقداري تحقيق و بازبيني در ميابيم كه آنها ريشه در ذات خويش سنگ ها دارا هستند. در اينجا بعضي از خصوصيت هايي كه در حين ساليان به سنگ ها نسبت مي‌دهند را گر آوري كرده ايم؛ شما نيز مي‌توانيد با مطالعه اين
نوشته‌علمي با خصوصيت هاي بعضي از سنگ هاي قيمتي آشنا گرديد. معني سنگ آمازونيت اعتقاد بر اين ميباشد كه آمازونيت (Amazonite)مسكن و آرامش بخش ميباشد؛ آمازونيت اين فعاليت را از طريق خنثي كردن انرژي هاي منفي انجام مي‌دهد و ما‌را از درد، ناراحتي و سختي مي رهاند. Gemstones meanings 04 - معاني، نمادها و قدرت سنگ هاي قيمتي مضمون‌ سنگ قيمتي آكوا مارين آكوا مارين (Aquamarine) با شجاعت درباره ميباشد و به رهايي از خوف و خشم ياري ميكند. گفته مي‌گردد آكوا مارين مسكن ميباشد؛ ادب مي‌دهد؛ واهمه را كم مي‌نمايد و در سفرهاي طولاني در توليد و نگهداري آرامش موثر ميباشد. اكثري معتقدند كه‌اين سنگ از ملوانان در دريا مراقبت مي‌نمايد و دريا زدگي را از افراد بدور مينمايد. به اعتقاد برخي از سنت ها، آكوا مارين ديدگاه و دورانديشي توليد مي نمايد
و وضوح فرضي را افزايش مي‌بخشد. Gemstones meanings 09 - معاني، نمادها و توان سنگ هاي قيمتي معني سنگ قيمتي آگات (نوعي عقيق) آگات (Agate) را به عنوان يك سنگ محافظ ميشناسند. اعتقاد و باور بر اين ميباشد كه‌اين سنگ قدرت را جذب مي‌نمايد؛ در مقابل اذهان و روياهاي بد و استرس از داراي اش نگهداري مي‌نمايد؛ به كاهش و تخليه انرژي ياري ميكند؛ همينطور گفته ميشود آگات تعادل انرژي را برقرار مي سازد و استعداد ها را بيدار مي نمايد. Gemstones meanings 02 1 - معاني، نمادها و اقتدار سنگ هاي قيمتي مضمون‌ سنگ توپاز آبي رنگ توپاز آبي رنگ (Blue Topaz) با شجاعت و غلبه بر خوف و سختي ها ياروهمدم ميباشد و از ديرباز آيتم توجه نويسنگان، محققان، هنرمندان و روشنفكران بوده ميباشد، به اين دليل‌كه از اين سنگ در توليد انديشه در سطحي بالاتر به كارگيري مي‌شود. گفته مي گردد كه اضطراب فرضي را كاهش ميدهد و وفاداري، صلح و دوستي و دوستي، يكپارچگي و انسجام را به ارمغان مي‌آورد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۳۷ توسط:عباسي موضوع:

خواص عقيق و نحوه شارژ آن

انگشتر عقيق غم زدا و فرح‌انگيزشگفتي گوهرهاي برگزيده«حضرت امير المومنين(ع) همواره چهار انگشتر به دست مي‌كردند: انگشتر ياقوت را براي شرافت و زينتش در مشت مي نمودند، انگشتر فيروزه را براي نصرت و ياري‌اش در اختيار داشتند، انگشتر حديد صيني را براي قوتش در مشت مي كردند و انگشتر عقيق را براي حرز و دفع دشمنان و بلاها به كارگيري مي نمودند». «حلية‌المتقين»
عقيق را از خانواده كوارتز ميدانند كه لايه لايه‌ بوده كه هرمورد از لايه‌ هايش نرم يا مشقت بار است. 
سنگ عقيق در مملكت يمن، هندوستان، جمهوري اسلامي ايران و مرزوبوم چين در رنگ‌هاي متعدد وجود داشته ولي بهترين و توصيه شده ترين اين سنگ عقيق را، عقيق يماني دانسته اند كه در مناطقي از جنوب شهر صنعا يافت مي گردد. 
در بسياري از روايات، به استفاده از سنگ عقيق بسيار سفارش شده. نقل مي باشد روزي جبرئيل بر بر حضرت محمد(ص) نازل شد و فرمود: «يا نبي ا...، خداوند بر شما ميشود فرستاد و فرمودند انگشترت را در دست راست كن و از نگين عقيق براي اين انگشتري به كارگيري كن و همچنين به علي نيز بگو انگشترش را در مشت راست كند و نگين آن از عقيق باشد .»همچنين در روايات آمده مي باشد، انگشتري را كه حضرت اميرالمومنين(ع) هنگام نماز به آن مرد گدا بخشيدد، عقيق قرمز رنگ يماني بوده. كه آن روز را يعني 24 ذي الحجه را به روز خاتم بخشي نام نهادند. (مجمع‌البحرين)


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۳۳ توسط:عباسي موضوع:

الماس در شهاب سنگ Canyon Diablo

انگشتر عقيق اول توشه پژوهشگران در سال 1967 ميلادي در قطعات شهاب‌سنگي با اسم Canyon Diablo كه در آريزوناي آمريكا ايالات متحده فرود آمده بود توانستند ذراتي از الماس با اندازه كمتر از يك ميكرومتر كشف نمايند. اين الماس ها كه دارنده ساختاري هگزاگونال يا اين كه شش ضلعي مي باشند در فشار عكس العمل بسيار بالاي تا يك مگاپاسكال با زمين بوجود آمده اند. پژوهش ها نشان داده كه الماس هاي باطن اين شهابسنگ به جهت ساختار شش ضلعي كه صرفا در‌اين فشار بجود مي‌آيد، 58% مشقت بار خيس از الماس هاي رايج در كره زمين ميباشد.
كشف مهم الماس در شهاب سنگ “آلماهاتا سيتا”شهاب سنگ الماسي آلماتا سيتاقطعه سياهي از مانده شهاب سنگ آلماهاتا سيتاشهاب سنگي در سال 2008 با زمين واكنش كرد. پژوهشگران متوجه شدند بخشي از يك سياره گمشده ميباشد. اين سياره چندين ميليون سال بعداز ولادت خورشيد به وجود آمده ميباشد. حدود ۵۰ قطعه از اين سيارك 83 تني از صحراي شمال سودان گردآوري شد. اسم “Almahata Sitta” از حيطه برخوردش در به عبارتي كوير گرفته شده‌است. اين شهاب سنگ سيرتكامل نادري از شهاب سنگ داراي شهرت به اوريليت ميباشد. الماس هاي نسبتا درشت‌‌تري(اما گشوده هم ميكروسكوپي) در قطعات متلاشي گرديده باقي‌مانده از آن در كوير نوبيه سودان نيز يافت شده‌است.

نسخه برداري تصويري بوسيله ميكروسكوپ الكتروني رنگ افزوده گرديده (STEM) كه فاز الماس (آبي رنگ) ، ميانباره ها (رنگ زرد) و حيطه گرافيت شهاب سنگ شماره 15 آلماهاتا سيتا را اكران مي دهد.بها اين الماس‌هاي معدود بسيار بالاست چون با مطالعه روي آن ها از اتفاقات ميلياردها سال پيش در كهكشان متوجه ميشويم. اين الماس ها ميانباره‌هاي معدني آهن ، كروميت، فسفات و سولفور را باخود حمل ميكردند كه او‌لين مشاهده و كشف الماس هاي كيهاني بود كه دارنده ميانباره هاي معدني بودند. بلورهاي الماس درين شهاب سنگ مرتبط با 4.5 ميليارد سال پيش بود كه در فشار بيشتراز 20 گيگاپاسكال ساخته شده بودند. مطالعه اي در سال 2018 نشان اعطا كرد كه آنان از پيش سياره هايي (جنين سياره وسيع) ، دست نخورده با اندازه ميان ماه يا اين كه مريخ آمده اند.
مطالعات در رابطه ساختار الماس هاي فرازمينينشر مادون قرمز رنگ از اطراف كه بوسيله رصدخانه فضايي مادون قرمز‌رنگ و تلسكوپ فضايي Spitzer مشاهده شده‌است، پر‌نور ساخته ميباشد كه مولكولهاي دربردارنده كربن در تمامي جاي دور و اطراف وجود دارا‌هستند. اينها دربرگيرنده هيدروكربن هاي آروماتيك يكسري رينگ اي (PAHs)، فولرن ها و هيدروكربن هايي ميباشد كه ساختار كريستالي يكساني با الماس دارا‌هستند. در شرايطي كه غلظت گردغبار مو جود در گوشه و كنار غلظت مشابهي داشته باشد، يك گرم از آن مي تواند قريه كوادريليون‌ از اين كربنها را دربرگيرنده شود. ولي شواهد مقداري از وجود آن‌ها در فضاي دربين ستارگان وجود دارا‌هستند و به رنج مي‌گردد بيان كرد آنان قسمتي از diamondoids (هيدروكربن هايي با ساختار الماس) مي‌باشند.
تلسكوپ فضايي اسپيتزرنمايي مجازي از تلسكوپ فضايي اسپيتزر در اكنون كاووشيك مطالعه در سال 2014 به سرپرستي جيمز كنت در دانش كده سانتا باربارا كاليفرنيا يك لايه نازك از الماس ها را كه در سه مجموعه كشورها پخش گرديده بود را شناسايي كرد. اين قضيه از فرضيه مشاجره برانگيز بر اساس واكنش يك ستاره دنباله دار پهناور با زمين نزديك به 13 هزار سال پيش منجر انقراض وسيع‌زياگان در آمريكاي شمالي و آخر دادن به فرهنگ وتمدن كلوويس شد.
الماس ها در منظومه خورشيديدر سال 1981، ماروين مركز روي تيتر كاغذ كاغذي نوشت :

لايه يخ روي اورانوس و نپتون — الماس‌ها در باطن اسمان؟Marvin Ross
وي احتمال ميداد كه حجم عظيمي از الماس باطن اين سيارات پيدا نموده است. در لارنس ليورمور كاليفرنيا، وي داده هايي از فشرده سازي موج شوك متان (CH4) را تجزيه و محاسبه كرده بود و اخذ كه فشار شديد اتم كربن را از هيدروژن مستقل كرده، آزاد مي كند تا الماس تشكيل شود.
سياره نپتونسياره نپتونجور سازي نظري به وسيله Sandro Scandolo و بقيه افراد پيش گويي كردند كه الماس ها در فشارهاي بيش تر از 300 گيگاپاسكال صورت ميگيرند، البته حتي‌د‌ر فشارهاي تحت ، متان از هم گسيخته مي گردد و زنجيره هاي هيدروكربن‌ها را تشكيل مي‌دهد. آزمايشات فشار بالا در دانشكده كاليفرنيا بركلي با به كارگيري از يك سلول سنداني الماس هر دو پديده فشار و دما را صرفا در 50 گيگاپاسكال و دماي 2500 كلوين انجام دادند كه متساوي عمق 7000 كيلومتري تحت ابرهاي نپتون ميباشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۵:۳۰ توسط:عباسي موضوع:

آگوست | پريدوت و اسپينل

انگشتر عقيق 
آگوست نهايي ماه براي علامت دو سنگ به دنياآمدن ميباشد، پريدوت و اسپينل. باور بر اين ميباشد كه پريدوت، با رنگ سبز، توان و نفوذ را در پوشنده القا مينمايد. Spinel در طيف گسترده اي از رنگ ه ا در دسترس ميباشد و اعتقاد و باور بر اين ميباشد كه صاحب و مالك را در قبال زخم و ناراحتي و حزن نگهداري ميكند.
سپتامبر | ياقوت كبودياقوت كبود، سنگ ماه به دنيا آمدن سپتامبر، به رنگ آبي‌رنگ خالص و بي نياز بسيار آيتم دقت ميباشد البته نسبتاًً در هر رنگ از گزاره صورتي، رنگ زرد و سبز موجود هست. اعتقاد و باور بر اين بود كه در قرن ها وسطي اين گوهر براي حفظ از اشخاص در حدود شما در قبال زخم و همينطور نشان دهنده وفاداري و اعتماد ميباشد.
سنگ ماه ولادت
اكتبر | تورمالين و اوپالاكتبر همينطور دارنده دو سنگ ماه به دنياآمدن ميباشد، تورمالين و اوپال. Tourmaline براي بخش اعظمي از اشخاص سنگ قيمتي آيتم عشق و علاقه آنها ميباشد چون در رنگين كمان رنگ هاي زيبايي از آن وجود دارد. سنگ هاي قيمتي اوپال حقيقتاً منحصربه‌فرد مي‌باشند چون هر گوهر جدا از هم با تركيبي از يك جور رنگ تزئين شده‌است.
سنگ ماه به دنيا آمدن
نوامبر | سيترين و توپازروزهاي ولادت ماه نوامبر با دو گوهر همپا ميباشد، سيترين و توپاز. گفته ميشود كه رنگ گرم Citrine يك كادو خورشيد ميباشد و به لحاظ مي‌رسد اين يك سنگ قيمتي شفابخش ميباشد. Topaz به رنگ پرتقال و آيتم عشق و علاقه آنها ميباشد ولي در گونه هاي رنگ هاي بي نياز مانند آبي‌رنگ، صورتي و زردرنگ نيز يافت ميشود.
سنگ ماه ميلاد
دسامبر | زيركون ، تانزانيت و فيروزهروزهاي به دنياآمدن دسامبر علامت سه سنگ ميباشد، زيركون، تانزانيت و فيروزه. هركدام از اين سنگ هاي قيمتي يك رنگ آبي رنگ اختصاصي را در خويش جاي داده ميباشد. زيركون را مي قدرت در رنگ هاي مختلفي يافت، البته رنگ آبي‌رنگ آن طرفدار بخش اعظمي داراست.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۳:۱۷ توسط:عباسي موضوع:

مالاكيت هاي مصنوعي و سنتتيك

انگشتر عقيق مالاكيت سنتتيك يا اين كه درست شده در آزمايشگاه نيز در ايجاد جواهرآلات و ايجاد مجسمه هاي كوچك گزينه به كارگيري قرار مي‌گيرد. مالاكيت هاي تصنعي غالباً بوسيله رنگ غير طبيعي آنان شناخته مي گردد. مثال هاي كيفيت بالا مالاكيت تصنعي و مصنوعي را ميتوان براحتي تشخيص اعطا كرد چون باندها و چشمان آنان هندسه طبيعي ندارند. يك شخص با سابقه ميتواند اضافه مالاكيت‌هاي تصنعي و بدل را با ديده غير داراي اسلحه نيز تشخيص دهد.
عكس زوم گرديده از مالاكيتعكس زوم گرديده از اسلايس مالاكيتمالاكيت يكي‌از نادر كاني هاي معدني سبز ميباشد كه بدليل داشتن كربناته در ادغام خويش در اثر تماس با اسيد هيدروكلريك رقيق سرد، جوشش و حباب (برخورد) ساخت مي‌كند. براي مالامال كردن حفره هاي كوچك و بهبود درخشندگي آن، گه گاه آن را با موم بهسازي مي نمايند. ارزش سنگ مالاكيت با تراش كابوشن ابدا مي‌تواند در ميان هر گرم 3 هزار تومان تا هر گرم 60 هزار تومان بر طبق زيبايي و كيفيت و رنگ آن رقم بخورد.
خاصيت مالاكيت در باورهاي باستانيطلسم مالاكيتماسك مراسم تدفين ملكه سرخ پالنكه مكزيك از موزائيك مالاكيت تاسيس شده است. عكس به وسيله Taller de Gráfica Libreمالاكيت يكي سابق ترين سنگهاي شناخته شده‌است كه هزاران سال تحت عنوان سنگي با خاصيت درماني و ارتقاي روحي آن آيتم به كار گيري قرار گرفته ميباشد. در كشور‌ايران باستان مالاكيت با اسم “دهنه سبز” شناخته گرديده بود. به حيث باستان شناسان، مصري ها از 4000 پيش از ولادت، معادن مالاكيت را صحراي سينا يافته بودند. در مصر باستان ، مالاكيت بوسيله طبقات بالاي جامعه تحت عنوان يك كدام از سنگهاي توان اصلي آن ها آيتم به كار گيري قرار گرفت و يك نيروي زميني براي كمك آنان جهت هدايت انرژيهاي فراتر روي كره زمين به كارگيري ميشد.خاصيت سنگ مالاكيتفرعوني ها غالباً نصيب داخلي سرآذين خويش را با ملاكيت مي چيدند و معتقد بودند كه به آن ها امداد مي‌كند تا عاقلانه حكمراني نمايند. همينطور از پودر ريز خرد گرديده آن جهت سايه ديده براق به كارگيري ميگردد. اين زينت سبز خير فقط زيبايي بود بلكه گزارش شده‌است كه آينده بيني و ديدگاه روشني را تحريك مي‌كند. در سوئيس و در تعدادي روستاي ساووي در آلپ فرانسه، تصور مي‌شود كه صليبهاي مالاكيتي براي زنان حامله پيروزي و اقبال خوب مي‌آورد و مادر ها خانواده هاي وسيع به اينكه تيم هاي صليب مالاكيتي خويش را نشان دهند افتخار ميكردند. كلكسيونرها معدقدند كه‌اين صليب‌ها مرتبط با قرن پانزدهم ميباشد.سنگ مالاكيتاسپانيايي هاي خرافاتي در قرن 17 ميلادي اعتقادوباور داشتند در شرايطي كه كه تكه اي از سنگ كه به گهواره نوزاد وصلشود، تمام ارواح شيطاني را به دور مي كند و كودك لبريز شلوغي ، آهسته مي خوابد. سنگ مالاكيت تراشيده گرديده اكثر زمان ها براي نوپا ها تحت عنوان يك طلسم مي پوشاندند و در حالي كه به آن‌ها حس امنيت عاطفي بيشتري مي بخشيد، آنان‌را از روياهاي بد نيز نگهداري ميكرد.مالاكيت يكي سنگهايي ميباشد كه به فرانسيس آسيزي از مشهورترين و مقدس‌ترين شخصيت‌هاي فهميده مسيحيت اختصاص داده شده‌است. برخي از افسانه ها آمده ميباشد شخصي كه مالاكيت را همدم خويش دارااست به وي ياري مي‌كند تا گويش حيوان ها را بفهمد، و در‌حالتي كه كسي به صورت تروتميز از يك فنجان تشكيل‌شده از مالاكيت بنوشد ، قابليت برقراري رابطه با آن‌ها‌را داراست!
خاصيت مالاكيت در چكرا درمانيخاصيت مالاكيت چيستاين سنگ چاكراهاي قلب (چهارم) و ناف (سوم) را زير تاثير قرار مي‌دهد. مالاكيت موجب ارتقا اعتماد‌به‌نفس و وضوح رمانتيك گشته و از نگهداري سرازير و اظهار وجود را تسهيل مي‌نمايد. اين سنگ موجب ارتقاي اقتدار عزم گشته و سبب ساز ارتقاء سرزندگي و بهبودي بيماري هاي التهابي و سم زدايي از تن مي شود. مالاكيت يكي مهم‌ترين سنگها جهت نگهداري دربرابر انرژي هاي منفي ميباشد. اين سنگ سرازير كننده تندرست ترين الگوي انرژي براي قلب ميباشد و تعادل رمانتيك را براي شما به ارمغان مياورد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۷:۲۳ توسط:عباسي موضوع:

دنياي پر رمز و راز جواهرات

انگشتر عقيق از عصر هاي پيشين تا امروز، استعمال از زيورآلات به يار و همدم گوهرهاي قيمتي و نصفه قيمتي آيتم اعتنا بوده ميباشد. علاوه بر گوهر هايي نظير الماس، زمرد و ياقوت كه كاني هايي ميباشند كه از معادن استخراج ميشوند، مي شود به گوهر ديگري اشاره كرد كه در اعماق اقيانوس ها رويش كرده و فارغ از نياز به تراش و صيقل از زيبايي مخصوص به شخصي شامل است.مرواريد از شگفتي ها طبيعت بوده و در فرهنگ وتمدن هاي متعدد از بها مالي و معنوي بخش اعظمي سود مند ميباشد. مرواريد به وسيله موجود قابل انعطاف تني ايجاد مي‌گردد كه ما آن را صدف مي ناميم. در واقعيت وقتي كه جسم فرنگي وارد صدف مي‌گردد، صدف به مراد دفع آن، موادي ترشح كرده كه از توده شدن اين مواد مرواريد تشكيل مي‌شود.امروزه مرواريد هاي طبيعي به جهت شكار بي روش صدف بسيار كيميا بوده و در سود بسيار با ارزش مي‌باشند. از اين رو آدم به مراد مراقبت بها و عمر اين گوهر قشنگ مبادرت به رويش مرواريد نموده است. امروزه بخش اعظمي از مرواريدهاي جانور در بازار هاي جهاني، مرواريد هاي پرورشي بوده كه در واقع آدم به نوعي در رويش آن دخالت داشته ميباشد و در سود از ارزش پايينتري نسبت به مثال طبيعي خويش برخوردار‌استامروزه حدود ۸ هزار سيرتكامل متعدد صدف شناسايي گرديده كه صرفا ۲۰ سيرتكامل از آن ها مي‌توانند مرواريد رويش دهند.مرواريد از مواد Nacre كه بوسيله موجود قابل انعطاف بدن (صدف) ترشح مي گردد تشكيل‌شده ميباشد. مواد Nacre از Aragonite (كربنات كلسيم) و Conchiolin (مواد پروتئيني) ساخته شده ميباشد.● گونه هاي متعدد مرواريد۱) مرواريد هاي طبيعي: اين مرواريد ها سواي دخالت آدم به طور طبيعي رويش كرده و به وجود ميايند كه امروزه به جهت آلودگي آب اقيانوس ها و صيد بيش تر از حد صدف ها، كم ياب بوده و در فيض بسيار ارزشمند مي باشند. اين مدل از مرواريد ها نسبتاًً تماما از Nacre تشكيل شده ميباشد.۲) مرواريدهاي پرورشي: مرواريد هايي مي‌باشند كه بشر به طوري در پرورش و رويش آن ها دخالت دارااست و خلاف مرواريد هاي طبيعي فقط از يك لايه فرنگي Nacre تشكيل‌شده اند و هسته مركزي آن از متاع كفه طاقت فرسا صدف ميباشد. از آنجايي كه‌اين گونه از مرواريد ها با ياري بشر تشكيل شده اند كاملاً از فرآورده Nacre نبوده و دوره بسيار كوتاه تري صرف ساخت و رويش آنان بوسيله صدف شده‌است، در سود از بها هاي بسيار كمتري نسبت به مرواريد هاي طبيعي برخوردار ميباشند.مرواريد هاي پرورشي به دو مجموعه مهم تقسيم ميشوند كه عبارتند از:▪ مرواريد هاي پرورشي آب پر نمك كه در اقيانوس ها به وجود مي‌آيند.▪ مرواريد هاي پرورشي آب شيرين كه در رودخانه ها، سد ها و مرداب ها پرورش مينمايند.مرواريد هاي آب پر نمك خويش به سه نوع تقسيم مي گردند كه عبارتند از:▪ مرواريد هاي پرورشي Akoya كه اندازه اي به قطر ۲ تا ۱۱ ميليمتر را دارا‌هستند.▪ مرواريد هاي پرورشي تاهيتي كه اندازه اي به قطر ۸ تا ۱۴ ميليمتر را دارا‌هستند.▪ مرواريد هاي پرورشي درياي جنوب كه اندازه اي به قطر ۲ تا ۱۸ ميليمتر را دارند.مرواريد هاي آب شيرين هم به سه مدل تقسيم مي گردند:▪ مرواريد هاي پرورشي آب شيرين چين▪ مرواريد هاي پرورشي آب شيرين ژاپن▪ مرواريد هاي پرورشي ايالات متحده و كشورهاي ديگرمرواريد هاي پرورشي آب شيرين ميتوانند اندازه اي به قطر ۴ تا ۱۱ ميليمتر را دارا باشند.● دست اندركاران تأثير گذار در كيفيت و بها مرواريد هامرواريد ها چه از مدل طبيعي و چه از دسته پرورشي مي‌توانند، همانند سنگ هاي رنگي به رنگ ها و كيفيت هاي مختلفي در بازار هاي جهاني يافت شوند كه تأثير بسزايي در بها آنان دارااست. ۷ فاكتور بر بهاي مرواريد ها تأثير گذارند كه عبارتند از:۱) اندازه: مرواريد هاي بزرگتر نسبت به مرواريد هاي كوچكتر از بها بيشتري برخوردار مي باشند.۲) صورت: مرواريد ها ميتوانند به گونه هاي متفاوتي تشكيل شوند البته مرواريد هاي گرد و غلطان از گونه هاي ديگر با ارزش خيس ميباشند.۳) رنگ: چرا كه مرواريدها به وسيله انواع مختلفي از صدف ها تشكيل‌شده و محل پرورششان گوناگون ميباشد، دارنده رنگ هاي مختلفي ميباشند. به عنوان مثال مرواريد هاي Akoya با رنگ سپيد و هاله صورتي و يا اين كه مرواريد تاهيتي با رنگ بادمجاني از مثال رنگ هاي گرانبهاي مرواريد هاي پرورشي مي‌باشند.۴) جلا: در حالتي كه مرواريدي از كيفيت و ضخامت Nacre نيكي برخوردار باشد جلاي آن مرواريد هم ارتقاء مييابد.۵) كيفيت سطحي مرواريد: هر چه سطح مرواريد عاري از اشتباهات سطحي باشد از كيفيت بهتري هم سود مند بوده و در فيض از جلاي بهتري برخوردار خواهد بود.۶) كيفيت و ضخامت Nacre: كيفيت و ضخامت Nacre منجر ارتقا جلا، استحكام و زيبايي مرواريد مي‌گردد.۷) هماهنگي: در مرواريد هاي فن اي بايستي از ديد اندازه، رنگ و جلا يك هماهنگي و هارموني خير وجود داشته باشد.لازم به ذكر ميباشد كه مرواريد هاي پرورشي بر حسب ميليمتر و مرواريد هاي طبيعي بر حسب Grain اندازه گيري مي‌شوند. يك قيراط برابر۴Grain است.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۰:۳۷ توسط:عباسي موضوع: