مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

خواص عقيق و نحوه شارژ آن

انگشتر عقيق غم زدا و فرح‌انگيزشگفتي گوهرهاي برگزيده«حضرت امير المومنين(ع) همواره چهار انگشتر به دست مي‌كردند: انگشتر ياقوت را براي شرافت و زينتش در مشت مي نمودند، انگشتر فيروزه را براي نصرت و ياري‌اش در اختيار داشتند، انگشتر حديد صيني را براي قوتش در مشت مي كردند و انگشتر عقيق را براي حرز و دفع دشمنان و بلاها به كارگيري مي نمودند». «حلية‌المتقين»
عقيق را از خانواده كوارتز ميدانند كه لايه لايه‌ بوده كه هرمورد از لايه‌ هايش نرم يا مشقت بار است. 
سنگ عقيق در مملكت يمن، هندوستان، جمهوري اسلامي ايران و مرزوبوم چين در رنگ‌هاي متعدد وجود داشته ولي بهترين و توصيه شده ترين اين سنگ عقيق را، عقيق يماني دانسته اند كه در مناطقي از جنوب شهر صنعا يافت مي گردد. 
در بسياري از روايات، به استفاده از سنگ عقيق بسيار سفارش شده. نقل مي باشد روزي جبرئيل بر بر حضرت محمد(ص) نازل شد و فرمود: «يا نبي ا...، خداوند بر شما ميشود فرستاد و فرمودند انگشترت را در دست راست كن و از نگين عقيق براي اين انگشتري به كارگيري كن و همچنين به علي نيز بگو انگشترش را در مشت راست كند و نگين آن از عقيق باشد .»همچنين در روايات آمده مي باشد، انگشتري را كه حضرت اميرالمومنين(ع) هنگام نماز به آن مرد گدا بخشيدد، عقيق قرمز رنگ يماني بوده. كه آن روز را يعني 24 ذي الحجه را به روز خاتم بخشي نام نهادند. (مجمع‌البحرين)


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۳۳ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :