مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

انگشتر عقيق نقره تقلبي چه مي باشد

انگشتر عقيق 
نقره تقلبي قادر است يك جواهر، سكه يا شمش باشد كه از فلزي غير از نقره، اما شبيه به نقره درست شده اما طوري طراحي گرديده است كه به لحاظ بيايد از نقره اصل ساخته شده است. (براي مثال با نقره آبكاري شده و روي آن نشانه 925 به نشانه استرلينگ بودن درج شده است)
اعتنا در ظاهر و علائم روي قطعهتشخيص نقره اصليكي‌از معمولي ترين و سريع ترين راه براي اين كه پي ببريم كه يك قطعه از نقره ايجاد شده است يا صرفا يك نقره تقلبي مي باشد، اين مي باشد كه به ظاهر و علائم حك شده روي آن اعتنا كنيم. براي مثال در‌حالتي كه كه روي يك جواهر يا ظرف، عدد 925 حك شده بود نشانه اين است كه آن جواهر يا ظرف از نقره استرلينگ ساخته شده است. اما همان كه بالاتر اشاره شده، نماد ها مي توانند براي فريب افراد به سادگي روي قطعه حك شوند و ابدا معيار مناسب و قابل اعتمادي براي تشخيص نقره اصل نيستند.
تشخيص نقره اصل با تست صداوقتي با يك تكه فلزي به نقره اصل ضربه بزنيد، صدايي شبيه به زنگ براي يك تا دو ثانيه توليد مي شود. اگر كه صدايي غير از آن توليد شود علامت اين است كه آن قطعه يا نقره نيست يا در حالتي‌كه هم از نقره ساخته شده، عيار آن تحت مي باشد.
نكته: انجام اين روش نياز به يه خرده تجربه داراست.
شناسايي نقره تقلبي با استفاده از آهن رباشناسايي نقره تقلبي با آهن ربانقره خالص يا نقره استرلينگ به آهنربا جذب نمي شود. بنابراين در حالتي‌كه قطعه به آهنربا جذب شد، احتمالا آن قطعه از استيل تشكيل‌شده يا عيار نقره آن تحت مي باشد.
تست نقره با سفيد كنندهروي نقره يك سري قطره وايتكس بچكانيد. در صورتي كه آب ژاور با نقره واكنش داد و رنگ قطرات سفيدكننده به قرمز‌رنگ، سبز يا قهوه اي تغيير‌و تحول كرد، به احتمال زياد قطعه مورد نظر نقره اصل مي باشد، اما در حالتي‌كه رنگ آب ژاور به رنگ هاي ديگر تغيير پيدا كرد، آن قطعه، نقره تقلبي مي باشد.
محلول شورترمحلول شورتر بهترين و اصولي ترين روش تشخيص نقره اصل از نقره تقلبي است. با اين طرز حتي مي قدرت عيار نقره را تخمين زد. به كارگيري از محلول شورتر بسيار راحت مي باشد چراكه فقط كافي است كه يك قطره از محلول را روي قطعه بريزند و شكيبايي كنند تا محلول تغيير رنگ دهد و با باز‌بيني رنگ محلول به اصل يا تقلبي بودن نقره و حتي عيار نقره احتمالي پي ببرند.
تشخيص نقرهآزمايش يختكه‌اي يخ را روي قطعه‌ گزينه نظرتان قرار دهيد. در صورتي‌كه يخ سريع تر از حالت نرمال آغاز به ذوب شدن كرد احتمال اين كه قطعه از نقره باشد بالا مي باشد. البته نكته اي كه در آزمايش يخ موجود است اين است كه‌اين‌راه براي شمش يا سكه نقره كاربرد دارد و براي جواهرات نقره چندان كارا نيست.
تست وزناين‌شيوه فقط براي تست نقره خالص مثل شمش نقره كاربرد دارد. براي انجام اين آزمايش بايد شمش مور لحاظ را با ترازوي دقيق وزن نماييد و عدد آن را يادداشت نماييد. آن گاه در يك كاسه آب بريزيد و كاسه را روي معيار قرار دهيد و بعد از آن ميزان را به صفر برسانيد و شمش را در آب بيندازيد. فعلا دوباره عدد را يادداشت كنيد. در پايان عدد اوليه را به عدد دوم تقسيم كنيد. نتيجه ها در شرايطي كه كه شمش از نقره خالص باشد بايد 10.49 باشد.
كتاب يادگرفتن بازيافت طلا و نقره از جواهرات و قطعات الكترونيكيكتاب فراگيري بازيافت طلا و جواهرات و نقره
اگر با نحوه عيارسنجي نقره آشنا نيستيد.در صورتي‌كه نحوه تست شورتر و نحوه ساخت محلول شورتر را نمي دانيد.در حالتي‌كه دوست داريد به بازيافت نقره از جواهرات و ظروف نقره بپردازيد.پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بازيافت طلا جواهرات و نقره از جواهرات و قطعات الكترونيكي را مطالعه نمائيد. اين كتاب از طريق لينك و پيوند ذيل قابل دريافت است:


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۶:۲۴ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :