مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

شيوه تشخيص سنگ عقيق اصل از تقلبي

انگشتر عقيق 

شيوه تشخيص سنگ عقيق اصل از تقلبي
سنگ عقيق اصل از جواهرات كيميا و باارزش ميباشد. آشنايي گوهري اصل با عقيق تقلبي به آساني ميسر وجود ندارد. گوهرشناسان زبده ميتوانند با بعضا آرم هاي ظاهري عقيق اصل را از تقلبي به آساني تشخيص دهند. اولي امتحان مرتبط با سنجش مشقت عقيق ميباشد. با اعتنا به مشقت بالاي اين كاني ، به آساني نمي اقتدار روي سنگ هاي عقيق را خراش بخشيد. با يكدست زمخت روي نگين انگشتر عقيق خويش را مالش دهيد. در‌صورتي‌كه به سادگي روي عقيق خش توليد شد، اين گوهر اصل وجود ندارد.
دماي عقيق اصل تماما ضد‌و‌نقيض با دماي فصل ميباشد. ديدني ميباشد بدانيد كه سنگ عقيق اصل در فصل‌تابستان خنك بوده و در زمستان دمايي گرم داراست. سنگ هاي تصنعي و مصنوعي عقيق با تغييرات دماي گوشه و كنار، تغيير تحول دما ميدهند و هم دما با گوشه و كنار مي باشند.
عقيق اصل دارنده رگه هاي سوزني، ابري، نقطه اي و يا اين كه مشابه به لبريز پرنده مي‌باشد. اين رگه ها تفاوت متعددي با رگه اي توليد گرديده تصنعي و مصنوعي در عقيق غير اصيل دارا هستند. جذابيت و زيبايي رگه هاي عقيق اصل و دارنده اصالت حقيقتا تعجب آور ميباشد.
عقيق اصل در مقايسه با عقيق تصنعي دارنده وزن بيشتري ميباشد. دو سنگ يكسان عقيق با اندازه و بعد ها يكسان را در اختيار بگيريد، سنگ سبك خيس تصنعي و مصنوعي و غير اصل ميباشد.
خاصيت سنگ عقيق
سنگ عقيق براي معالجه بيماري هاي چشمي، سردردها، گرفتگي عضلاني، دردهاي رديف فقرات و كمر به كار گيري ميشود. اين كاني دارنده خواص پيشگيري از خون‌ريزي هاي شديد ميباشد و در درمان اشكال پستان هاي همه و روده امداد كننده ميباشد. براي معالجه بيماري هاي پوستي و اكنه، سنگ عقيق اصل را در بالاي منطقه مجروح به طور دوراني براي تعدادي دقيقه تكان دهيد. تمركز امواج ساطع گرديده از عقيق در معالجه پا درد و دردهاي استخواني اثر گذار ميباشد.
اكثري عقيق را سنگ اجابت دعا مي نامند. در چنگ داشتن انگشتر عقيق در معناي اينست كه صاحب و مالك انگشتري دعايش رد نمي‌شود.در اعتقاد و باور مذهبي و قصه اسلامي انگشتري عقيق، فقر را از صاحبش بدور مي نمايد.انگشتر عقيق را در سفرها دست فرمائيد تا از ايمن بمانيد . عقيق در هجران از گزند و دفع بلا به فعاليت مي رود.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۳۸ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :