مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

خواص سنگ ها

خواص درماني Charoite
Charoite به پوشنده كمك مي كند تا چشم انداز وسيع تري نسبت به زندگي داشته باشد ، با ديدن وقايع روزانه در يك الگوي بزرگتر از جهان. اين منجر به احساس آرامش و خرد براي تشخيص بهترين استفاده از انرژي شخص مي شود. اين همچنين به معناي آگاهي از هماهنگي هايي است كه به زندگي شما مي دهد تا حس جريان و جادو داشته باشد.

به عنوان سنگ قيمتي
Charoite در حال اعتصاب سنگ بنفش است كه فقط در يك منطقه كوچك از سيبري در روسيه در نزديكي رودخانه چارا يافت شده است ، كه نام آن را گرفت. اين ماده معدني سيليكات است و در دهه 1940 كشف شد. همچنين گاهي به آن كرووليت گفته مي شود.

در سايه از بنفش تا اسطوخودوس قرار دارد و داراي الگوهاي چرخشي است كه مي تواند شامل سفيد و سياه باشد كه يادآور يك نقاشي ون گوگ است.

كرايسولا معني
اشكال زيادي از قدرت وجود دارد. كريسوكلا زنانه الهي و قدرت حكمت واقعي را براي تعليم و دگرگوني قدرت مي دهد. با فعال كردن چاكراهاي گلو و قلب ، از شما پشتيباني مي كند تا عقلاني را كه در عميق ترين قسمت زندگي شما زندگي مي كند ، صحبت كنيد ، كه حتي ممكن است خود را غافلگير كنيد. درباره Chrysocolla به معني + خاصيت درماني ، فوايد و ساير اطلاعات بيشتر بياموزيد. براي يافتن معاني سنگهاي قيمتي و اطلاعات در مورد بهبود كريستال مراجعه كنيد. #gemstones #crystals #crystalhealing # بيداد
خواص درماني كرايسولا
اشكال زيادي از قدرت وجود دارد. كريسوكلا زنانه الهي و قدرت حكمت واقعي را براي تعليم و دگرگوني قدرت مي دهد. با فعال كردن چاكراهاي گلو و قلب ، از شما پشتيباني مي كند تا عقلاني را كه در عميق ترين قسمت زندگي شما زندگي مي كند ، صحبت كنيد ، كه حتي ممكن است خود را غافلگير كنيد.

كرايسولا به عنوان سنگ قيمتي
درباره سنگ
انگشتر عقيق يك سنگ بسيار نرم است و فقط يك مقياس 2 تا 4 در مقياس Mohs وجود دارد و تبديل آن به جواهرات را سخت مي كند ، مگر اينكه با سنگي سخت تر مخلوط شود. اين در رنگ سبز مايل به آبي يافت مي شود كه به بسياري از مردم يادآوري مي كند كه زمين از فضا چگونه به نظر مي رسد.

كريزوكولا در اندازه هاي بزرگي رشد مي كند و نادر يا سخت يافتن آن تلقي نمي شود. اين بيماري در جمهوري چك ، اسرائيل ، انگليس ، كنگو و ايالات متحده يافت مي شود. در ايالات متحده آمريكا كرايسولا در يوتا ، آريزونا ، نيومكزيكو و پنسيلوانيا يافت مي شود. كريسوكلا اغلب در كنار كوارتز ، مواد معدني مس ، آزوريت و ليمونيت يافت مي شود.

كرايسولا در جواهرات
كرايسولا بسيار نرم است كه به تنهايي كار با آن دشوار مي شود. با اين وجود مي توان اين سنگ زيبا را با كوارتز يا به سبك درشت مخلوط كرد كه جذاب و راحت تر با آن كار كرد.

 


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۷:۰۵ توسط:عباسي موضوع:

آميتيست

آمتيست به عنوان سنگ قيمتي
آمتيست و انگشتر عقيق انواع كريستال كوارتز است. رنگ آن اسطوخودوس به بنفش است و معمولاً شفاف است. مانند همه كوارتز ، سنگهاي آمتيست يك كريستال متداول در كار متافيزيكي هستند. آمتيست در بسياري از نقاط جهان يافت مي شود. فقط معدود كشورها سنگهاي قيمتي تيره تري دارند. ساير انواع متداول كوارتز شامل كوارتز گل رز و كارلين است.

درباره سنگ
آمتيست يك سخت افزار 7 در مقياس Mohs است. تنها تفاوت بين كريستال كوارتز به طور مرتب و تميز رنگ است. بنفش توسط آهن و آلومينيوم وجود دارد كه هنگام تشكيل سنگ وجود داشته است. آمتيست هميشه سايه اي از بنفش ، گاهي اوقات بسيار سبك است ، در موارد ديگر بسيار تاريك است. گاهي اوقات نقاط قرمز يا رنگهاي قرمز يا آبي را در سنگ پيدا خواهيد كرد.

آمترين
آمترين

آمتيست و مركين از نزديك ارتباط دارند. هنگامي كه آميستيك در معرض گرما قرار مي گيرد ، سيتريك تشكيل مي شود. بعضي اوقات مردم حتي مركبات را "آمتيست سوخته" مي نامند. هنگامي كه سيتارين و آمتيست در يك قطعه در كنار هم يافت مي شوند ، به آن آمترين گفته مي شود و بسيار مورد توجه است.

"آمتيست سبز" به درستي "پراسيوليت" خوانده مي شود. اين نوع ديگري از آمتيست گرمازدايي است كه به رنگ سبز كمرنگ است.

آمتيست سنگ زاي سنگ براي فوريه است. از نظر علائم اخترشناسانه ماهي ها ، برج ها ، آبزيان و كج نيز معني دارد. بلور آمتيست در روسيه ، هند ، برزيل ، آمريكا ، كانادا ، استراليا و كره جنوبي توليد مي شود.

جواهرات آمتيست و ساير موارد مربوط به زمان نوسنگي 25000 سال پيش است. اين اغلب با سلطنتي همراه بوده و در تاجها و حلقه هاي سلطنتي نيز استفاده مي شود. روزگاري يك سنگ گرانبها بود ، اما اكنون به اندازه كافي متداول است كه نيمه قيمتي در نظر گرفته شود.



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۶:۴۷ توسط:عباسي موضوع:

سنگ ارگونيت


آراگونيت و انگشتر عقيق قدرت هسته عاطفي شما را تقويت مي كند و به شما در مقابله با احساسات دردناك و در آغوش گرفتن زخم هاي گذشته كمك مي كند. اين راه را براي حالت هاي احساسي پايدار پايدار مي كند. از آنجا كه براي تعادل سيستم انرژي و چاكراها عمل مي كند ، هم آرامش بخش است و هم انرژي بخش است. درباره معني آراگونيت + خواص درماني ، فوايد و ساير اطلاعات بيشتر بياموزيد. براي يافتن معاني سنگهاي قيمتي و اطلاعات در مورد بهبود كريستال مراجعه كنيد. #gemstones #crystals #crystalhealing # بيداد
خواص درماني آراگونيت
آراگونيت روي سيستم عاطفي كار مي كند و به ايجاد تعادل كمك مي كند و احساسات دردناك گير مي كند.

خوشه هاي ستاره آراگونيت
خوشه هاي ستاره اي آراگونيت محبوب ترين شكل آراگونيت است و در اينجا به تصوير كشيده شده است. آنها قدرت هسته عاطفي شما را تقويت مي كنند و به شما در مقابله با احساسات دردناك و در آغوش گرفتن زخم هاي گذشته كمك مي كنند. اين راه را براي حالت هاي احساسي پايدار پايدار مي كند. از آنجا كه آنها براي تعادل سيستم انرژي و چاكراها عمل مي كنند ، هم آرامش و هم انرژي بخش هستند.

آبي آراگونيت
مانند ساير سنگهاي نرم آبي ، آراگونيت آبي در حال آرامش و تسكين دهنده است و باعث تقويت ارتباط مي شود. فراتر از آن ، اين شما را ياري مي دهد تا مقاومت را پيدا كنيد تا تمام احساسات خود را احساس كنيد و اجازه ندهيد آنها در جايي كه مي توانند ناخودآگاه بر شما تأثير بگذارند ، سركوب بمانند. اين امر باعث مي شود سلامتي كلي شما افزايش يابد ، زيرا انرژي در بدن عاطفي شما جاري مي شود. رهايي از درد قديمي باعث افزايش روحيه شما مي شود و به طور طبيعي باعث افزايش مثبت مي شود ، مانند كاهش وزن از يك قايق به افزايش آب كمك مي كند.

آراگونيت به عنوان سنگ قيمتي
آراگونيت يك ماده معدني كربنات كلسيم است ، مانند كلسيت ، اما كمي سخت تر است. مي توان آن را در رنگ هاي مختلفي از جمله قرمز ، سفيد ، خاكستري و آبي يافت. همچنين مانند كلسيت ، مي توان آن را در پوسته هاي بسياري از حيوانات دريايي يافت ، و جزئي از مرواريدها است.

موارد استفاده: عصبانيت و استرس تسكين دهنده ، اندوه و رها كردن ، سلامت روان ، پرورش ، عشق به خود
رنگ: سنگهاي قهوه اي ، سنگهاي قهوه اي نارنجي


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۸:۲۲ توسط:عباسي موضوع:

خواص سنگ ها


خاصيت سنگ هماتيت (سنگ حديد):
توليد تعادل و تهيه چاكراي اوليه

سنگ حفظ در قبال طلسم و جادو

سنگ شهامت، توان، استقامت و نشاط.

تقويت تمركز و ياد و انديشه

هماتيت با منفعت گيري از خصوصيت هاي مغناطيسي و توازن انرژي يين و يانگ نصف النهارهاي درون تن را متعادل مي سازد

بازدارنده از جذب امواج منفي از ديگرافراد ميباشد

رفع بزدلي و ترسويي

تقويت خود‌با‌وري

تقويت عزم و امكان اطمينان

غلبه بر وسواس عملي و اعتياد

معالجه پرخوري ، مصرف سيگار و بقيه انواع افراط

تقويت و تهيه جريان خون، ياري به حالت خون مانند معدود خوني

تحريك جذب آهن و تشكيل سلول هاي قرمز رنگ خون

معالجه گرفتگي عضله‌ها ساق پا

رفع اضطراب و بي خوابي

مظهر تاءمل منطقي و رياضي

ياري به تعادل ذهن -- تن -- رابطه روح و جاري

بهبود جذب اكسيژن در تن

 

نگين فيروزه نيشابور اصل
نگين فيروزه نيشابور اصل
امام رضا عليه السلام ميفرمايند : او‌لين كوههايي كه اقرار به ولايت حضرت علي عليه السلام كردند، كوههاي فيروزه ، انگشتر عقيق و ياقوت بوده ميباشد

امام درست گو عليه السلام ميفرمايند: دوست دارم هر فرد خداترس پنج انگشتر در مشت داشته باشد . عقيق ، حديد سيني، ياقوت، دُرّ نجف و فيروزه

نگاه به آن سبب ساز خوشحالي و شادابي روح مي‌شود

دست كردن آن سعه صدر و تحمل در قبال اشتباهات ميبخشد

قلب را تقويت مي نمايد و قوت مي‌بخشد

حاجت را برآورده مي سازد و امور را سهل وآسان مي نمايد

دفع فقر

امام راست گو عليه السلام مي‌فرمايند : هر كه انگشتر فيروزه در اختيار نمايد ، بينوا نميشود و بي پول نمي ماند

امداد و ياري در كارها

امير مومنان چهار انگشتر در چنگ داشته اند كه يكي آن‌ها فيروزه بوده و حضرت آن را براي برد در قبال خطاها به دست مي كرده اند


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۱۴ توسط:عباسي موضوع:

كاني ها



انگشتر عقيق و كاني ها اوپال سپيد شيري(milkey white opal)
اوپال سپيد شيري(milkey white opal)
نظير اوپال نوبل در ژيزمان هاي هيدروترمال يافت مي شود...
نظير اوپال نوبل در ژيزمان هاي هيدروترمال يافت مي گردد...
- فرمول شيميايي: SiO2.nH2O

- سيستم تبلور: آمورف

- سختي : 6.65.5

- جلا: شيشه اي - مات

- وزن منحصر به فرد: 2.2-2.7

- گونه هاي ظاهري: قلوه اي صورت - استالاكتيتي - كنكرسيوني - قشري پسودومورف

- ميزان شفافيت : واضح - نصفه واضح

- رنگ : سپيد شيري تا سپيد - رنگ زرد يا اين كه سپيد - آبي‌رنگ

- ژيزمان: كيميا ; نظير اوپال نوبل در ژيزمان هاي هيدروترمال يافت مي شود

- محل تشكيل : محاسبه و اسلواكي

- خاصيت شيميايي: . محلول در KOH , HF

- پاراژنز: اوپال نوبل - اوپال كامون- هياليت

- منشا تشكيل: بعداز آتشفشاني - رسوبي – هيدروترمال

- صورت بلورها: خوشه جواهري

- تشابه كاني شناسي: كالسدوئن اوانسيت

- مخلوط سنگ: سنگي مركب از آزوريت و مالاكيت

- محل پيدايش: در كوههاي رنگلو (wrongle)، چاگوچ(chagac,) آلاسكا،ايالات متحده نزديك آنكريج(anchorage) معدنكاري مي گردد.



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۳:۵۳ توسط:عباسي موضوع:

ياقوت


سنگ ياقوت زرد رنگ و انگشتر عقيق خاصيت فراواني داراست و تاثيرات مثبتي در معاش دارااست، ولي سنگ ياقوت زرد رنگ از خاصيت و مزاياي قابل قبولي براي تن درستي نيز شامل است.
خاصيت ياقوت زرد رنگ و اثرات مثبت آن در معاش
ياقوت زردرنگ يكي‌از مهمترين و مفيدترين سنگ ها ميان كل ناوراتنا ها (خير جواهر) ميباشد كه در كتاب ها باستاني هندوان سفارش شده‌است. اين سنگ تحت عنوان " پيرويج " يا اين كه " پوش رجا " (سانسكريت) شناخته ميشود، داعيه مي‌گردد كه جا و منزلت بسيار ويژه اي در دنياي طالع بيني داراست. صاحب و مالك اين سنگ مي بايست از مطلوب بودن آن اطمينان نتايج نمايد و از يك فقيد طالع دربين نيز سود مند گردد.
مزاياي استعمال از ياقوت رنگ زرد چه ميباشد؟
ياقوت رنگ زرد از صاحبش در قبال بدي ها و زشتي ها حفظ مي نمايد و به روزي زناشويي و رضايت را به ويژه براي زنان مهيا مي نمايد. اگرصاحبش زن ميباشد، براي وي يك مرد دوست داشتني و پيروز، عشق و علاقه، رضايت زناشويي، وارث و شور در معاش زناشويياش آماده مي نمايد.

ياقون زردرنگ در معالجه دردهاي همه ها, دهن, روماتيسم, سرفه و تب نيز معروف ميباشد. ادب روحي, شجاعت و شور را آماده مي نمايد، ياقوت زرد رنگ قصد به عصباني شدن را كاهش ميدهد.

صاحبش لذت هاي كم معاش مثل برد, هوش و آشتي هاي توانمند را تجربه مي نمايد.

ديدني ميباشد بدانيد كه در كتاب ها باستاني هند راجع به ياقوت رنگ زرد نوشته ميباشد كه چربي را در تن كاهش مي‌دهد و بيماري هاي مرتبط با پوست و گلو را معالجه مي نمايد، به تسريع معالجه فلج مغزي و منظم كردن گردش خون نيز داراي اسم و رسم ميباشد.

چه كسي قادر است از يك ياقوت زرد رنگ به كار گيري نمايد؟
در صورتيكه شخصي متولد ساختمان بلند حوت يا اين كه قوس باشد، به راحتي ميتواند به منافع ياقوت رنگ زرد دست يابد. جداگانه از حوت و قوس, ياقوت زردرنگ اقبال و بخت نيكي را به همدم داراست، از شخص محافظت مي نمايد و از سرطان دوري مي نمايد و شم خوب, رفاه و هم آوري را براي وي به ياروهمدم مي‌آورد.



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۶:۴۰ توسط:عباسي موضوع:

سنگ در نجف

در نجف اشرف
درَ نجف از گزاره سنگ هاي ارزنده ايست كه نگاه كردن به آن مساوي زيارت حضرت امير(ع) ميباشد و به باعث نگهداري و استعمال از آن، دسيسه و حيله شيطان مطرود مي گردد.

حضرت امام راست گو(ع) مي فرمايد: دوست دارم براي هر خداترس كه پنج انگشتر در مشت نمايد و شمرد يكي از آنها را در نجف اشرف و كسي كه آن را در چنگ نمايد خدا مي نويسد به هر نگاهي براي وي اجر زيارتي و اجرو پاداش آن، اجرو پاداش پيغمبران و صالحين خواهد بود.

حرز
حرز بمعني امان و پناه ميباشد.

اين انگشترهاي نقره و انگشتر عقيق حاوي حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج بدن و حرز چهارده معصوم موجود هست. بدين چهره كه دعاهاي حرز اختصاصي بر روي پوست آهو درج شده و درون آن قرار داده مي شود. اما امروزه به دلايل متعدد منجمله كسب بهره بيشتر و يا عدم قابليت و امكان كار قراردادن پوست آهو در اين انگشتر عموما حرز روي ورقه مندرج باطن آن قرار داده مي شود، حالا اينكه آيا به هيچ عنوان اين حرزها قابل رويت وخواندن مي باشند يا خير؟!

انگشتر در چنگ راست يا چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايد در مشت راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه مي خواهي، دست راست باشد يا چپ.

فرستاده خداوند فرمود: يا علي! انگشتر در چنگ راست كن كه اين كار فضيلتي ميباشد از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.

ابوالعلاء از امام راستگو(ع) در رابطه انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و اعلام‌كرد: اينجانب ديده ام بني هاشم انگشترهاي خويش را در مشت راست مي نهند.

حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در اختيار چپ انگشتر مي گذاشت و وي (پدرم) افضل بني هاشم و فقيه ترين آن ها بود.

امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعيان فرمودند: تاكنون دستور ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) در ميان شما حاضر بوديم ولي اكنون فرمان مي كنيم انگشتري را به دست چپ كنيد به دليل آنكه ما از ميان شما غائب مي شويم تا زماني كه خدا فرمان ما و دستور شمارا ظواهر كند همانا اين بهترين دليل براي شما در ولايت ما اهل بيت ميباشد. به عبارتي لحظه شيعيان در حضور امام انگشترهاي خويش را از دست بيرون كرده و در چنگ چپ شان قرار دادند و حضرت به آن ها فرمودند: اين قضيه را براي شيعيان ما نقل كنيد.

فرستاده اكرم مي فرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نهي مي كنم و در روايتي ديگر اين فعاليت (انگشتر در انگشت سبابه و ميانه نمودن) را از افعال فاميل لوط مي داند اند.

ربيعه الراي مي گويد: ديدم در چنگ علي بن حسين(ع) نگين عقيق ميباشد، به ايشان پهنا كردم اين چه نگيني ميباشد؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي ميباشد، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي وي برآورده مي شود.

امام راست گو(ع) هميشه مي فرمودند: هر كس انگشتري كه نگينش عقيق ميباشد تعيين كند فقير نمي شود و كارهايش تنها به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.

امام رضا(ع) فرمودند: انگشتر عقيق فقر را از ميان مي موفقيت، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.

امام رضا(ع) فرمودند: هركس با عقيق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد وي خواهد شد.

امام درست گو(ع) فرمودند: عقيق حافظ در مهاجرت ميباشد.

پيامبر معبود(ص) فرمودند: هركس از شما مادامي كه اين عقيق همپا وي باشد اندوه و غصه اي به وي نمي برسد.

امام درستگو(ع) فرمودند:دو ركعت نماز به همدم نگين عقيق، مساوي هزار ركعت نماز فارغ از عقيق ميباشد.

هر كس انگشتر فيرزوه دست كند، دست وي نيازمند نخواهد شد.
بااين نوشابه از پوكي استخوان پيشگيري نماييد!
دركوتاه ترين عصر جواب سوال پزشكيت روبگير



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۳:۲۷ توسط:عباسي موضوع:

تشخيص عقيق اصل


راههاي مختلفي براي تشخيص انگشتر عقيق اصل با بدل آن موجود هست كه در تحت تعدادي گزينه از آن آمده ميباشد:

1-انگشترعقيق را با حريق نمي تواند سوزاند.

2-سنگ عقيق روي شيشه خط مي اندازد.

3-انگشتر عقيق در مقابل نوروروشنايي صورت هايي زيرا حباب و كندوي زنبور از خويش نشان ميدهد.

 


آيا با خاصيت درماني و معنوي سنگ عقيق آشنا ميباشيد ؟ميدانيد كه سنگ عقيق دارنده رنگ هاي متعدد و با خاصيت يكتا است؟يكي‌از اشكال سنگ هاي زينتي عقيق ،عقيق سپيد ميباشد .آيا مي‌دانيد كه چطور اين سنگ بوجود آمده ميباشد ؟
روزي بشير سرويس امام درستگو عليه السلام رسيد و پهنا كرد : فدايت نحس چه نگيني بر روي انگشترم قرار دهم ؟ حضرت فرمود : اي بشير ! چرا از به كارگيري عقيق قرمز‌رنگ و عقيق رنگ زرد و عقيق سپيد غافلي ؟ پس همانا اين سه عقيق ، سه كوهي ميباشند در فردوس كه كوه عقيق قرمز‌رنگ بر منزل رسول صلي الله عليه و آله در فردوس و كوه عقيق زرد رنگ بر منزل فاطمه زهرا يبگشسنبكسيبمك الله عليها در فردوس و كوه عقيق سپيد نيز بر منزل امير مومنان عليه السلام در فردوس سايه افكنده ميباشد و تمامي اين منزل ها يكي از ميباشد . همانا اين سه كوه ، معبود را تسبيح و تقديس و تعريف مي‌گويند و براي دوستان عزيز و محبان آل محمد صلي الله عليه و آله استغفار ميكنند .
همانگونه كه در حديث بالا اشاره شد به استعمال از سه گونه عقيق به خصوص عقيق سپيد سفارش فراواني شده‌است و در حديث ديگري از معصومين داريم كه:
امام رضا (عليه السلام) مي‌فرمايند: عقيق فقر و درويشي را برطرف مينمايد و در اصلاح كردن عقيق نفاق را زايل مينمايد.
به كار گيري از اين سه دسته سنگ عقيق سبب ساز ارتقا رزق و روزي فراواني مي گردد و سرانجام وي ختم به نه مي‌گردد.
از امام جعفر درستگو (عليه السلام) منقول ميباشد كه هر كه انگشتر عقيق در مشت داشته باشد، عاقبتش مقرون به نه و خوبي ميباشد و عقيق در مهاجرت مورث ايمني ميباشد و كسي كه انگشتر عقيق در اختيار بگيرد پريشان نشود.
يك كدام از خاصيت درماني عقيق براي بيماري ها و ناتواني هاي چشمي بسيار مؤثر ميباشد و همينطور دارويي تقويتي براي دستگاه ساخت مثل مي باشدو از طرفي ميتوانيم از اين سنگ براي معالجه گرفتگي هاي عضلاني و دردهاي كمر و رديف فقرات و راز دردها استعمال كنيم. براي درمان بيماري هاي صرع، تمامي، روده، پرستات، احتقاق و ورمها نيز ميتوانيم از آن امداد بگيريم. سنگ عقيق ريه ها، معده، كبد و مغز را تقويت مي‌نمايد و محركي براي دستگاه گوارش ميباشد و بيان سخنوري را تسهيل مي نمايد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۸:۲۵ توسط:عباسي موضوع:

انگشتر زمرد


سنگ زمرد| نگين انگشتر| سنگ زينتي| انگشتر زمرد



اشكال سنگ هاي زمرد

زمرد آفريقايي كه به عبارتي فلوريت سبز ميباشد.
زمرد كيپ در جنوب آفريقا يافت ميگردد
زمرد شب كه براي پريدوت ميباشد.
زمرد هندي كه نوعي كوارتز سبز رنگ روشن ميباشد.
دوبلت زمرد
زمرد با سنگ سنتز گرديده
زمرد با فلوريت سبز
زمرد زر فاس سنتز گرديده آلماني
زمرد اورالي


عقيق سبز و خاصيت آن :
تقويت نقاط متفاوت تن و برقراري تعادل و هماهنگي در آن‌ها

زدودن انرژي هاي منفي از دور و بر

تطهير هاله از انرژي هاي منفي

تعادل روح و شادابي و متانت آن و برطرف شدن اندوه و ناراحتي و غم هاي روحي

عقيق سبز سبب اعتماد به‌نفس در وجود ما ميشود و اقتدار ايمني مي دهد.

قرار دادن آن در خانه فضاي دلپذيري را توليد مي‌نمايد.

عقيق سبز براي ديابت و متعادل ساختن درصد قند خون هم مؤثراست.

با چاكراي قلب در رابطه ميباشد ان را مي گشايد فعال و انرژي زا مي سازد از دردهاي رمانتيك مي كاهد

ارتباط ها شلوغ را سامان ميدهد و حسادت و مالامال خاشگري و خويش خواهي و مشقت را به عاطفه ها مثبت تبديل مي‌نمايد

انگشتر عقيق سبز با تحريك كبد به بيرون كردن سموم از تن امداد مي نمايد

پاك كردن ذهن از ذهن ها منفي و بدي ها

خواب شب را آهسته و شيرين مي سازد

جهت معالجه خستگيهاي فرضي و جسمي نيز اثرگذار ميباشد



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۲:۱۶ توسط:عباسي موضوع:

انگشتر نقره


حرز
حرز بمعني امان و پناه ميباشد.

اين انگشترهاي نقره و انگشتر عقيق دربردارنده حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج بدن و حرز چهارده معصوم موجود هست. به‌اين رخ كه دعاهاي حرز منحصربه‌فرد بر روي پوست آهو درج شده و باطن آن قرار داده مي گردد.

ولي امروزه به عارضه ها متعدد منجمله كسب فايده اضافه و يا اين كه عدم قابليت فعاليت قراردادن پوست آهو در‌اين انگشتر عموما حرز روي صفحه درج شده باطن آن قرار داده ميگردد، اكنون اينكه آيا به هيچ عنوان اين حرزها قابل رويت وخواندن مي‌باشند يا اين كه نه؟!



انگشتر در اختيار راست يا اين كه چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايستي در اختيار راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه ميخواهي، دست راست باشد يا اين كه چپ.

فرستاده پروردگار فرمود: يا اين كه علي! انگشتر در مشت راست كن كه‌اين كار فضيلتي ميباشد از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.

ابوالعلاء از امام درستگو(ع) در رابطه انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و خاطرنشان كرد: اينجانب چشم ام بني هاشم انگشترهاي خويش را در مشت راست مي نهند.

حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در چنگ چپ انگشتر مي گذاشت و وي (پدرم) افضل بني هاشم و دانا ترين آن ها بود.



امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعه‌ها فرمودند: تا به امروز فرمان ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) في مابين شما حاضر بوديم البته در حال حاضر دستور مي‌كنيم انگشتري را به دست چپ نماييد به دليل آنكه ما از در ميان شما غائب مي شويم تا‌زمانيكه خدا دستور ما و دستور شما‌را ظواهر نمايد همانا اين شايسته ترين استدلال براي شما در ولايت ما اهل بيت ميباشد. به عبارتي لحظه شيعه ها در حضور امام انگشترهاي خويش را از دست خارج كرده و در اختيار چپ شان قرار دادند و حضرت به آن ها فرمودند: اين موضوع را براي شيعه ها ما نقل نماييد.



نبي اكرم ميفرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نهي مي‌كنم و در روايتي ديگر اين فعاليت (انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نمودن) را از افعال خويشاوندان لوط مي داند اند.



ربيعه الراي مي‌گويد: ديدم در اختيار علي بن حسين(ع) نگين عقيق ميباشد، به ايشان پهنا كردم اين چه نگيني ميباشد؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي ميباشد، هركس انگشتر عقيق به دست نمايد حاجتهاي وي برآورده مي‌شود.



برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۴۴ توسط:عباسي موضوع: