مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

سنگ در نجف

در نجف اشرف
درَ نجف از گزاره سنگ هاي ارزنده ايست كه نگاه كردن به آن مساوي زيارت حضرت امير(ع) ميباشد و به باعث نگهداري و استعمال از آن، دسيسه و حيله شيطان مطرود مي گردد.

حضرت امام راست گو(ع) مي فرمايد: دوست دارم براي هر خداترس كه پنج انگشتر در مشت نمايد و شمرد يكي از آنها را در نجف اشرف و كسي كه آن را در چنگ نمايد خدا مي نويسد به هر نگاهي براي وي اجر زيارتي و اجرو پاداش آن، اجرو پاداش پيغمبران و صالحين خواهد بود.

حرز
حرز بمعني امان و پناه ميباشد.

اين انگشترهاي نقره و انگشتر عقيق حاوي حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج بدن و حرز چهارده معصوم موجود هست. بدين چهره كه دعاهاي حرز اختصاصي بر روي پوست آهو درج شده و درون آن قرار داده مي شود. اما امروزه به دلايل متعدد منجمله كسب بهره بيشتر و يا عدم قابليت و امكان كار قراردادن پوست آهو در اين انگشتر عموما حرز روي ورقه مندرج باطن آن قرار داده مي شود، حالا اينكه آيا به هيچ عنوان اين حرزها قابل رويت وخواندن مي باشند يا خير؟!

انگشتر در چنگ راست يا چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايد در مشت راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه مي خواهي، دست راست باشد يا چپ.

فرستاده خداوند فرمود: يا علي! انگشتر در چنگ راست كن كه اين كار فضيلتي ميباشد از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.

ابوالعلاء از امام راستگو(ع) در رابطه انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و اعلام‌كرد: اينجانب ديده ام بني هاشم انگشترهاي خويش را در مشت راست مي نهند.

حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در اختيار چپ انگشتر مي گذاشت و وي (پدرم) افضل بني هاشم و فقيه ترين آن ها بود.

امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعيان فرمودند: تاكنون دستور ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) در ميان شما حاضر بوديم ولي اكنون فرمان مي كنيم انگشتري را به دست چپ كنيد به دليل آنكه ما از ميان شما غائب مي شويم تا زماني كه خدا فرمان ما و دستور شمارا ظواهر كند همانا اين بهترين دليل براي شما در ولايت ما اهل بيت ميباشد. به عبارتي لحظه شيعيان در حضور امام انگشترهاي خويش را از دست بيرون كرده و در چنگ چپ شان قرار دادند و حضرت به آن ها فرمودند: اين قضيه را براي شيعيان ما نقل كنيد.

فرستاده اكرم مي فرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نهي مي كنم و در روايتي ديگر اين فعاليت (انگشتر در انگشت سبابه و ميانه نمودن) را از افعال فاميل لوط مي داند اند.

ربيعه الراي مي گويد: ديدم در چنگ علي بن حسين(ع) نگين عقيق ميباشد، به ايشان پهنا كردم اين چه نگيني ميباشد؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي ميباشد، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي وي برآورده مي شود.

امام راست گو(ع) هميشه مي فرمودند: هر كس انگشتري كه نگينش عقيق ميباشد تعيين كند فقير نمي شود و كارهايش تنها به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.

امام رضا(ع) فرمودند: انگشتر عقيق فقر را از ميان مي موفقيت، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.

امام رضا(ع) فرمودند: هركس با عقيق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد وي خواهد شد.

امام درست گو(ع) فرمودند: عقيق حافظ در مهاجرت ميباشد.

پيامبر معبود(ص) فرمودند: هركس از شما مادامي كه اين عقيق همپا وي باشد اندوه و غصه اي به وي نمي برسد.

امام درستگو(ع) فرمودند:دو ركعت نماز به همدم نگين عقيق، مساوي هزار ركعت نماز فارغ از عقيق ميباشد.

هر كس انگشتر فيرزوه دست كند، دست وي نيازمند نخواهد شد.
بااين نوشابه از پوكي استخوان پيشگيري نماييد!
دركوتاه ترين عصر جواب سوال پزشكيت روبگير



برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۳:۲۷ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :