مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

خاصيت سنگ عقيق سبز

انگشتر عقيقانگشتر عقيقخاصيت سنگ عقيق سبز:اين سنگ با چاكراي قلب درباره ميباشد آن را مي گشايد عمل و انرژي ما‌را افرايش مي دهد . از دردهاي رمانتيك مي كاهد ارتباط ها به هم ريخته را سامان ميبخشد و حسادت پرخاشگري سازگاري ناپذيري خويش خواهي و رنج را به عواطف مثبت تبديل مينمايد . اين سنگ با تحريك كبد به بيرون كردن سموم از بدن بدي ها را از بدن و ذهن دور مي نمايد خواب شب را شيرين مي سازد و بنابراين براي كودكاني كه از كابوس هاي شبانه سختي ميبرند بسيار مناسب ميباشد . اين سنگ در درمان و ترميم اندام ها و ايرادات ناباروري اختلالات ريه و تيموس و خستگيهاي فرضي و جسمي نيز موثر ميباشد .
آشنايي با سنگ عقيق سبز و خاصيت آن


خصوصيت هاي عقيق سبز :1. رنگ سبز باعث كاهش استرس ميشود . اشخاصي كه در فضاي كاري سبز رنگ كار مي نمايند، كمتر در گير دردهاي دستگاه گوارش مي شوند .
2. از رنگ سبز در چينش به دليل اثر آرام بخشي آن به فعاليت گيري ميگردد .
3. دانشمندان دريافته‌اند كه رنگ سبز ميتواند منجر افزايش قابليت و قابليت و امكان تلاوت گردد . برخي از دانش‌آموزان و دانشجويان با قراردادن يك صفحه پر‌نور سبز رنگ بر روي ورقه كتاب، ميتوانند مطالب را با سرعت بيشتري از حد معمول بخوانند و ادراك نمايند .
4. رنگ سبز، رنگ سردي ميباشد كه علامت طبيعت ميباشد .
5. رنگ سبز، نشانگر آرامش، روشن بختي، تندستي و حسادت ميباشد .
خاصيت سنگ عقيق سبز


خاصيت سنگ عقيق سبز :1- جهت درمان خستگيهاي فرضي و جسمي نيز موثر ميباشد .
2- مفيد جهت عصر بارداري و رويش جنين
3- تقويت نقاط متفاوت بدن و برقراري تعادل و هماهنگي در آنها
4- خواب شب را آرام و شيرين مي‌سازد .
5- تزكيه ذهن از افكار منفي و بدي ها
6- اين سنگ با تحريك كبد به بيرون كردن سموم از بدن كمك مي نمايد .
7- ارتباط ها نامرتب را سامان مي دهد و حسادت و لبريز خاشگري و خويش خواهي و سختي را به عواطف مثبت تبديل مينمايد .
8- با چاكراي قلب در ار تباط ميباشد آن را مي‌گشايد فعال و انرژي زا مي‌سازد از دردهاي احساساتي مي‌كاهد .
9- عقيق سبز براي ديابت و متعادل ساختن درصد قند خون هم مؤثر ميباشد .
10- تعادل روح و شادابي و ادب آن و برطرف شدن ناراحتي و اندوه و حزن هاي روحي .
خاصيت سنگ عقيق سبز


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۷:۳۲ توسط:عباسي موضوع:

واژه و كلمه لابرادوريت (Labradorite)


واژه و كلمه لابرادوريت (Labradorite) مبني انگشتر عقيق  بر اسم شبه جزيره لابرادور در شرق كانادا كه اولي توشه در آنجا يافت شد نامگذاري شده‌است. در واقعيت سنگ لابرادوريت بوسيله مبلغين مذهبي موراويايي در سال 1770 در آنجا كشف شد. از نگاه سنگ شناسي، لابرادوريت از خانواده پلاژيوكلاز (plagioclase) فلدسپار و مشقت 6 تا 6.5 در مقياس ماوس ميباشد.لابرادوريت دارنده پديده لابرادورسنس (labradorescence) و جلوه اي متاليك و درخشش آبي رنگ سبز است كه در بازار مثال هايي با طيف بدون نقص خواستار بيشتري دارا‌هستند. اين سنگ دارنده جلايي شيشه اي و حساس به فشار ميباشد و فيس آن در دو جهت مي‌شكند. در جدول ذيل ويژگي ها سنگ لابرادوريت آورده شده‌است:
جدول مختصات سنگ لابرادوريتمخلوط شيميايي (Ca,Na)(Al,Si)4O8 سيليكات سديم كلسيم آلومينيومسيستم كريستالي تريكلينيك پهن و منشوريرنگ تمامي رنگها برخي يار و همدم بازي رنگرنگ خاكه سپيدشفافيت واضح تا كدرصورت بي نقصشكستگي ناصاف و استخواني و آسيب پذير و تردجلا شيشه اي تا مرواريدي روي كليواژ آنضريب ناكامي نوروفروغ 1.570 – 1.559ناكامي دوگانه 0.010 – 0.008مشقت ماوس 6.5 – 5.5وزن منحصر 2.72 – 2.68فلورسانس خطوط زرد رنگپديده لابرادورسنس در سنگ لابرادوريت به چه علت ميباشد؟پديده لابرادورسنسلابرادوريت صرفا عضو خانواده پلاژيوكلاز ميباشد كه دارنده پديده بازي رنگ لابرادورسنسي توانمند است. هنگام تشكيل لابرادوريت در اعماق زمين، با زير داخل شدن جايگاه حرارت، رفته رفته لايه هاي سديم آلومينيوم سيليكات از كلسيم آلومينيوم سيليكات مستقل و شرايط دوقلويي توليد مي‌گردد كه در اثر تداخل روشنايي با اين لايه ها پديده لابرادورسنس در سنگ مشهود است.
تشخيص سنگ لابرادوريت اصلفارغ از ديدن پديده انعكاسي نور و روشنايي و رنگ لابرادورسنسي، تشخيص لابرادوريت هايي طبيعي كه‌اين بازي رنگ را ندارند دشوار ميباشد و نياز به آزمايشاتي نظير اشعه x، چك شيميايي، آزمايش هاي اوپتيكي و يا اين كه وزن منحصر آن مي باشد. امروزه مثال هاي تصنعي و مصنوعي تشكيل‌شده از مواد پليمري نيز تحت عنوان بدل لابرادوريت ايجاد گرديده اند.
سنگ لابرادوريت رنگ شدههمچنين مثال هاي بهسازي گرديده و رنگ گرديده نيز گهگاه تحت عنوان لابرادوريت اصل و طبيعي فروخته مي‌شوند كه از علامت هاي تشخيص ميتوان به تجمع بيشتراز حد يك رنگ در يك نقطه و يا اين كه ذرات ريز رنگي در سطح آن اشاره كرد. به صورت كلي رنگ هاي خيلي شديد، رنگهاي قرمز رنگ غير معمولي در آبي رنگ به طور دانه اي در لابرادوريت مي‌توانند مشكوك به رنگ شدن باشند.

لابرادوريت سنگي نصفه قيمتي و ارزان به حساب مي آيد و شايد در صورتي منابع آن اندك بود به علت زيبايي آن سنگي بسيار با ارزش مي‌شد. بها لابرادوريت گرمي اكانت مي‌شود و معمولا در جمهوري اسلامي ايران هر گرم 20 هزار تومان و در مثال هاي خيلي باكيفيت تا پنجاه هزار تومان نگين كابوشن آن فروش ميرود.
معادن سنگ لابرادوريتسنگ لابرادوريت خاملابرادوريت در سنگهاي دگرگوني (بخصوص گنيس)، رسوبي و بخصوص در سنگهاي آذرين مافيك، گابرو، نوريت و آنورتوزيت يافت ميگردند. براين اساس ذخاير لابرادوريت بسيار فراوان ميباشد.مهم‌ترين معادن لابرادوريت كانادا و استراليا و ماداگاسكار و مكزيك و روسيه و ايالات متحده مي‌باشند. مقدار قابل توجهي از لابرادوريت هاي خاكستري تا سياه با بازي رنگ لابرادورسنس در روسيه و ماداگاسكار ايجاد مي گردند. در ماداگاسكار نوعي لابرادوريت آبي رنگ واضح موجود هست كه به مون استون ماداگاسكار داراي شهرت مي باشند. مقادير اندكي از گونه واضح با منعكس شدن رنگ داخلي در هند استخراج مي‌گردد.
اسپكتروليتبهترين پديده لابرادورسنسي در سنگ لابرادوريت يگانه ذخاير اندكي در منطقه از فنلاند يافت مي گردد كه با اسم “اسپكتروليت (Spectrolite)” شناخته گرديده اند كه بوسيله سازمان زمين شناسي فنلاند نامگذاري شده‌است.يك سري معدن در ايالت ارگان ايالات متحده لاربرادوريت هايي با رنگهاي زرد رنگ، نارنجي رنگ، قرمز رنگ، آبي‌رنگ، سبز و مدل روشن فارغ از بازي رنگ موجود است. اين مثال ها براي تراش فست بسيار عالي ميباشند. بعضي از اين سنگها دارنده ذرات مس باطن خويش مي باشند كه در هم محوري صحيح با لايه هاي دروني لابرادوريت باعث ساخت پديده انعكاسي اونتورسنسي نيز ميگردند. اين مثال سنگها پايين اسم تجاري سان استون ارگان (Oregon Sunstone) بسيار نزد كلكسيونر ها پرطرفدارند.
شيوه تراشسنگ لابرادوريت آبيلابرادوريت سنگي قشنگ ميباشد كه اكثر اوقات براي آويز، دستبند و گهگاه انگشتر استعمال و به طور كابوشن تراشيده مي گردد. شايسته ترين موقعيت منعكس شدن بازي رنگ لابرادوريت موقعي ميباشد كه روش تراش، موازي لايه هاي دروني سنگ كه وظيفه ساخت اين منعكس شدن را دارا هستند باشد. همينطور اين سنگ دارنده شكنندگي بالايي ميباشد بدين ترتيب نياز به اعتنا بالايي حين تراش داراست. در شرايطي‌كه در جهتي ديگر سنگ لابرادوريت تراشيده شود، زماني كه از بالا نگاه كنيم شيب دار بنظر مي رسد و پديده لابرادورسنس بيرون از راس و نامتعادل مي شود.
لابرادوريت معدنينوع بيرنگ و قهوه اي متمايل به رنگ زرد آن كه واضح ميباشد معمولا تراش ورقه دار دارااست. اين سنگ ها تحت عنوان گردن بند با تراش مهره اي و سنجاق سينه و انگشتر و وسايل تزييني ديگر گزينه به كارگيري قرار مي گيرند. ولي لابرادوريت قادر است در تراش هاحجمي مانند مجسمه و گلدان كاربرد داراست. همينطور آنورتوزيت كه سنگي بي نياز از لابرادوريت ميباشد در وضعيت پوليش داده گرديده ذيل اسم “گرانيت لابرادوريتي” يا اين كه “گرانيت آبي رنگ” در معماري استعمال مي‌شوند.
خاصيت لابرادوريت در باورهاي قبليخاصيت سنگ لابرادوريتدر قبلي گفته مي شد اين سنگ قادر است براي فرد حامل آن خوش شانسي بياورد. در زمان قرنها وسطي از اين سنگ در سمت و سوي ستاره شناسي و كارها طلسم به كار گيري مي شد. سرخپوستان اينويت آمريكاي شمالي اعتقاد داشتند كه اولي لابرادوريت از شفق قطبي شمالي از افق به زمين افتاده ميباشد!
لابرادوريت گوهري وابسته به جادو ميباشد و در افرادي كه آنرا حمل مي‌كنند و يا اين كه با ان زينت مينمايند بيدار كننده بضاعت و توان هاي خيالي و شهودي ميباشد. اين سنگ براي همگي چاكراها ميباشد. لابرادوريت مي‌تواند در رونمايي الگوهاي باوري نصفه هوشيار و يا اين كه ناهوشيار كه تغذيه كننده ي سطح ها رمانتيك نا مطلوب ميباشند شخص را كمك نمايد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۹:۴۴ توسط:عباسي موضوع:

خواص سنگ ها

انگشتر عقيق 
خاصيت سنگ ها از ديرباز تا كنون اعتنا اكثري از افراد را به سوي خويش جلب كرده است. ديرين ترين گزارش ها راجع به يقين به خاصيت سنگ ها, از پاراگراف خاصيت درماني آنها به 4 هزار سال پيش از به دنيا وارد شدن مسيح باز مي شود. كتيبه هاي به جاي باقي‌باقي مانده از دوره سومري ها و متون هند باستان علامت هايي از اين قدمت ديرينه و باستاني ميباشند. انگشتر عقيق
همينطور با نگاهي اجمالي به عملكرد درمانگران چين باستان و خاور بدور, مي اقتدار پي به اهميت و خاصيت سنگ ها موفقيت. درمان سيرتكامل هاي بيماري ها با يقين ديرينه به خاصيت درماني سنگ ها ميتواند نشان دهنده اين اعتقاد و باور باشد.


در يونان باستان هم مردم بر اين اعتقادوباور بودند كه ياور داشتن سنگ ها خير صرفا مانند محافظي از آنها در عوض ارواح پليد و خبيث عمل خواهد كرد, بلكه آن ها را از سيرتكامل هاي بلايا و فجايع طبيعي و ماورالطبيعي مصون نگاه مي‌دارااست.


ديدني ميباشد بدانيد اين اعتقادوباور ها و اعتقاد و باور ها تنها محدود به قشر و طبقه خاصي از جامعه نميشد. بلكه باور به خاصيت سنگ ها بين فلاسفه و عالمان هم از منزلت والايي برخوردار بود. به طوري كه ارسطو, فيلسوف داراي آوازه يوناني بارها و بارها به قدرت فوق العاده و بي بديل سنگ ها و خاصيت آنان در نوشته هايش اشاره كرده است.


مردمان روم باستان نيز در آن عصر, باوري دور از اين نداشتند. بلكه آن‌ها نيز پايين تاثير يقين ها و اعتقادات يونانيان و ديگر فرهنگ و تمدن هاي باستاني, قرار داشتند. به نحوي كه در نزاع ها براي داشتن شانس و اقبالي خوب, يكسري سنگ صيقلي با خويش حمل مي كردند.


خاصيت سنگ ها باوري في مابين ايرانيان!
بين فرهنگ وتمدن هاي ديرينه, در مرزو بوم‌ايران زمين هم مردم باوري نزديك به اعتقاد و باور يونانيان, روميان و چيني ها داشتند. اعتقادوباور به خاصيت سنگ ها, در ايرانيان خصوصا پس از تكوين اسلام با توجه خاصي يار بود. به نحوي كه با نگاهي گذرا به آثار عالمان و دانشمندان آن زمان, مي شود به خاصيت درماني و حتي متافيزيكي سنگ ها پي موفقيت. خواصي كه سلامت روح و جسم آدميان را زير تاثير خودش قرار مي‌دهد.


از داراي آوازه ترين افراد آن زمان مي شود به صباح بن عمران, جواهر شناس پيمان هارون الرشيد عباسي و عطاربن محمد, منجم اشاره كرد.


خاصيت سنگ ها و اعتقادوباور بر اين خاصيت به نحوي بود كه ابوريحان بيروني, دانشمند برجسته اهل ايران در كتابي به نام الجماهر في الجواهر به اختصاص به شرح سنگ ها, خاصيت سنگ ها و فلزات قيمتي پرداخته ميباشد.


آيا خاصيت سنگ ها بر اساس علم مي‌باشند؟
شايد امروزه پذيرش و پذيرش خاصيت سنگ ها و قابليت و قابليت و امكان درماني آنان براي افراد تا حدودي بدور از حقيقت باشد. ولي لازم ميباشد بدانيد امروزه شاهد پيشرفت هاي فراواني در قضيه سنگ درماني و علوم آكادميك مربوط به سنگ ها در سرزمين هاي اروپايي هستيم. خواصي كه علاوه بر درمان روح و جان, قابليت و قابليت و امكان منزه سازي انرژي هاي منفي و جذب انرژي هاي مثبت حريم را برايمان به ارمغان مياورد.


درپي به شرح و تفصيل هر مورد از اين‌رويكرد هاي درماني خوا هيم پرداخت.






سنگ درماني و خاصيت سنگ ها
به عبارتي طوري كه پيش خيس به انواع خاصيت سنگ ها و قدمت ديرينه آن ها پرداختيم، سنگ درماني از ديرباز تا كنون زبانزد همگان بوده ميباشد. در اينجا ميخواهيم به مقوله سنگ درماني و خاصيت متافيزيك آنان بپردازيم.


در عصر نو خاصيت سنگ ها و گونه هاي رويكرد‌هاي سنگ درماني به تثبيت رسيده ميباشد و امروزه شاهد به كارگيري از سيرتكامل هاي سنگ ها با در نظر خريدن خاصيت آنها در صنايع گوناگوني، از جمله صنعت جواهر سازي و زيورآلات هستيم.


اگرچه كتاب هاي زيادي به چاپ رسيده اند كه علاوه بر خاصيت سنگ ها، به قابليت و قابليت و امكان شفابخشي آن‌ها اشاره كرده اند، ولي همواره بايستي به ياد داشته باشيم كه فراي اين كتب چاپ گرديده و در دست، آنچه بيش خيس از پيش موجب باور و اعتقادمان به خاصيت سنگ ها مي گردد، شم و شم ششمين ميباشد كه فرا از اطلاعات فرنگي و اعتقاد و باور هاي رايج ميباشد.


براي كليه مان لحظه هايي پيش آمده كه ناخودآگاه و سواي هيچ برهان منطقي و تدبير از خاصيت سنگ ها، به سمت سنگي خاص جذب مي شويم. شايد برايتان ديدني باشد كه بدانيد اين رخداد وقتي پيش ميايد كه حس ششم تان در ناخودآگاه شما در كارايي ميباشد تا در شما كشش و انگيزه اي براي خريدن و ياروهمدم داشتن آن سنگ توليد نمايد.


درين بعدازظهر ميباشد كه سوال پيش ميايد، دليل اصلي كشش به سوي سنگي يگانه چه مي باشد؟


سرازير و روح دائما در اكنون بازي هوشمندانه و خردمندانه اي با جسم ميباشد. همين زمينه سبب ساز مي‌شود تا ذهن، ما را به سوي سنگي هدايت نمايد كه تواترهاي ارتعاشي اش و بسامد هاي جانور در آن، با وجود و هستي مان سازگار و هم سو باشد. جسم ما گرما، انرژي و دامنه اكترومغناطيسي نتيجه ها از سنگ را به تكان در مي‌آورد و همين وسيع ترين عامل كشش ما در ناخودآگاهمان به سوي برخي سنگ ها مي باشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۰:۰۱ توسط:عباسي موضوع:

خواص سنگ سيترين


انگشتر عقيق خواص سنگ سيترين: رنگ خورشيدي سيترين، اين اعتقادوباور را القا مي كند كه اين سنگ انرژي مثبت از خود توليد مي‌نمايد.
سيترين به عنوان “سنگ پيروزي ” شناخته ميشود، زيرا اين سنگ سبب ساز ترويج موفقيت، كاميابي و فراواني به خصوص در كسب و كار مي‌گردد.
به باعث اينكه قرار دادن سيترين در صندوق مغازه ها بسيار متداول شده، اين سنگ نام اختصاري سنگ سوداگر را به خود اختصاص داده است.
با دقت به افسانه ها و روايات قومي سنگ جواهر ها، سيترين نه فقط انرژي مثبت آزاد مي‌نمايد بلكه سبب از هم پاشيدن انرژي منفي نيز مي گردد.
علاوه بر اين، آن هيچ انرژي منفي را از اطراف اطراف خود جذب نكرده و در بهره هرگز نياز به “پاك كردن ” يا ” شارژ” ندارد. در واقع، سيترين مي تواند براي از در بين بردن انرژي هاي ناخواسته از دور و بر اطراف استعمال شود.
همچنين مسائل خانوادگي كه ناشي از انرژي منفي در خانواده به وجود مي‌آيد، قادر است به وسيله سيترين مرتفع شود.
از آن‌جا كه سيترين انرژي منفي را حذف مي‌نمايد، اين سنگ قادر است به ثبات عمومي در تمام بخش ها ياري كرده و منجر حفاظت عمومي شود.
خواص رواني و روحي سيتريناز لحاظ روحي و خل وچل، سيترين براي از في مابين بردن افسردگي، ترديد به خود، خشم و نوسانات اخلاقي غير منطقي كاربرد دارااست.
سيترين، سنگي است كه شور را به هر كه آن را ميپوشد هديه مي دهد.
علاوه بر آن سيترين تمايلات خود مخرب را كاهش داده و همچنان مي تواند براي از ميان رفتن خوف و غلبه بر اضطراب و حزن و غم استعمال شود.
عواطف و احساسات با سيترين رشد پيدا مي‌كند.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۲۹ توسط:عباسي موضوع:

فيروزه كوبي چيست؟ روش انجام و آموزش فيروزه كوبي

انگشتر عقيق بدين ماسك مرگ اعتنا فرمائيد. درين يادگار گران بها هنر مخلوط سازي فيروزه يا اين كه فيروزه كوبي و لاجورد ياروهمدم با مينا اكران داده شده‌است. مصريان قديم و ايرانيان باستان اساتيد هنر صنعت طلا و جواهرات و جواهر در زمان خويش بوده اند. تزئين سنگ فيروزه بر روي پياله هايي با شالوده سيمين، مسي و يا اين كه برنجي فيس مي‌گيرد.

اين گونه بهسازي امروزه بسيار در دنياي توليد جواهرات كاربرد داراست. در كشور‌ايران اين صنعت از پيشين بدور بخصوص در خراسان اشاعه داشته ميباشد و در كنار ظروف مسي اي كه با خودكار زني طلاكوبي ميكردند، جاهاي گود آن را با فيروزه كوبي تزئين مي نمودند. فيروزه كوبي ظروف مسي بيش تر در اصفهان و به وسيله هنرمندان غالب دست اصفهاني انجام ميشود.
فيروزه كوبي چه ميباشد؟سنگهاي مطلوب فيروزه كوبيروشي كه امروزه به آن فيروزه كوبي مي‌گوييم در واقع يك طرز بهسازي فيروزه هاي باطله ميباشد در‌اين شيوه فيروزه هاي كوچك بهم چسبانده گرديده و بعد از پوليش با اسپري كيلر جلا داده مي‌شوند. طرز بهسازي تركيبي فيروزه (Reconstitution turquoise) يا اين كه فيروزه كوبي براي همگي ي گوهر سنگ ها به جز الماس قابل انجام ميباشد. فيروزه هايي كه در تصوير بالا مي بينيد در موقعيت معمولي ارزشي ندارند و حتي براي تراش نيز مطلوب نيستند.به اين ترتيب بايستي رنگ گرديده و بصورت فيروزه كوبي در اثر ها هنري به كارگيري كنيم. ازآنجاكه اين فعاليت سبب ساز بها افزوده اضافه مي شود يك بهسازي براي فيروزه تلقي مي‌گردد.
سنگ فيروزه براي پباده سازي تابلوهاي خطوط پررنگ خوشنويسي مانند نستعليق، نسخه ها و … همينطور براي تايپ كردن آياتي از قرآن كريم ومهربان و اشعار ادبي ،نيز بكار مي رود.

هنر فيروزه كوبي در تابلو و خط برجستهنمونه هاي بي نظيري از شي ها و خط نوشته هاي تروتميز به فيروزه در بانك جواهرات ملي كشور‌ايران در محل مراقبت بي نظيرترين، زيباترين و ديدني ترين سنگ هاي جواهر جان دار هست. در‌اين نوشته‌ي علمي ما به دو دو شيوه براي فيروزه كوبي يا اين كه چسباندن قطعات فيروزه را فراگيري مي‌دهيم. شما مي‌توانيد حتي فيروه كوبي در خانه هم انجام دهيد. در كل ابزارآلات كه ممكن ميباشد در هر دو طريق نياز داشته باشيد دربرگيرنده كوليس، لحيم نقره، سوهان (اندازه هاي متفاوت)، ميل انگشتر، خط كش، ورق برنج (ضخامت 1.25)، كمان اره مويي شماره ۰.۳، چكش و چسب فيروزه كوبي كه به جور آن در هر طريق اشاره خوا هيم نمود.
فراگيري فيروزه كوبي ؛ شيوه اوليهفراگيري فيروزه كوبيدر نحوه اوليه از چسب دستساز كه از مخلوط الك و كاليفن مي باشد به كارگيري مي گردد. كاليفن يا اين كه قدم روزين نوعي رزين جامد ميباشد كه از درخت كاج استخراج ميگردد و الك از تقطير چوب گردو بدست مي‌آيد. نسبت اختلاط الك و كاليفن ۶ به ۴ ميباشد. نسبت اختلاط بسيار مهم ميباشد چون هر تغييري در مقدار مصرف كاليفن و الك سبب ساز توليد حباب هاي ريز در سطح فعاليت مي‌شود. مثلا ۴۰۰ گرم كاليفن باشه و ۶۰۰ گرم الك.
براي تنظيم ي چسب مي بايست كاليفن و الك را با شعله حرارت دهي كرد تا هر دو ذوب بشن و چسب سياه رنگي را تشكيل بدهند آنگاه سطح آيتم نظرمان را كه يك كاسه يا اين كه يك بيس جواهر است را حرارت دهي مي كنيم و چسب به رنگ سياه كه شرايط ذوب دارااست را درحالي كه كاسه يا اين كه سطح متبوع گرم مي‌باشد به آن آغشته مي كنيم.
اشكال طرح هاي فيروزه چيني روي اجسامضخامت ۵ ميلي متر چسب كافي خواهد بود در زمان حرارت دهي مي بايست توجه داشته باشيد كه الك نسوزد، حرارت نبايد شديد باشه وگرنه الك خواص چسبندگي خودش را از دست مي دهد بعداز تنظيم ي چسب منحصر فيروزه هاي خرد گرديده كوچك كه قابل تراش نيستند را مثل قطعات جورچين كنار هم ميچينيم.
مي بايست اعتنا داشته باشيد كه سطح چسب منحصر راقبل از چسباندن فيروزه ها با كاردك صاف نمائيد و ضخامت چسب يك پارچه باشد. در ضمن فيروزه ها را باپنس بر روي سطح متبوع قرار بدهيد. پس از چيدن فيروزه ها در كنار هم بايستي در انتظار باشيد تا چسب فيروزه كوبي بدون نقص كم آب بشود. حرارت دهي را متوقف نمائيد و بيس را در جاي خنكي قرار دهيد. بعدا بازه زماني يك تا دو روز چسب بي نقص كم آب ميگردد و مهيا مرحله سپس مي‌شود.چسب فيروزه كوبي چه چيزي است؟در مرحله ي بعداز پد سمباده ۲۰۰ به كار گيري ميشود، همگي سطح هاي بايستي بدون نقص صاف و يك پارچه به لحاظ برسند پس از اينكه همگي سطح هاي صاف و يك دست شد از پد سمباده ۴۰۰ به كارگيري مي كنيم و سپس از سمباده ي 800 . اين نكته را در لحاظ بگيريد كه نبايد در اثر اصطكاك سمباده دماي سطحمان بالا برود چون سبب ساز مي‌شود كه چسب منحصربه‌فرد ذوب شود. پس از اتمام عمل براي جلاي درخشندگي بيش تر از اسپري كيلر به كار گيري فرماييد.
يادگرفتن فيروزه كوبي ؛ طرز دومشيوه انجام فرآيند فيروزه كوبيبهترين و فارغ از دردسر ترين دسته چسب استعمال از چسب دوقلوي اپوكسي (چسب دوقلوي اپوكسي منحصر به فرد سنگ) ميباشد، اما عيب چسب هاي اپوكسي بازه دوره نادر به كارگيري مي باشد يعني پس از فراهم سازي چسب صرفا دو دقيقه زمان خواهيد داشت كه فيروزه ها را روي سطح بيس بچينيد. براي خودداري از بروز ايراد همگي ي سطح بيس را نبايد با چسب اندود نمائيد، نصيب به نصيب پيش بريد و فيروزه چيني نمائيد.
توجه فرماييد در هنگام كم آب شدن مي بايست جوري قرار دهيد كه چسب فيروزه كوبي سرريز نشده و محكم نگردد. پس از كم آب شدن بدون نقص چسب اپوكسي كليه فرآيند آيتم استعمال در الك و كاليفن را ادامه دهيد يعني قسمتهاي مازاد چسب را پرداخت و سوهان كاري و آنگاه كمي كيلر براي پرداخت دادن به نصيب فيروزه كوبي انجام دهيد.فيروزه كوبي روي ظروف مسينكته: براي خنك كردن از آب به كارگيري نكنيد. در صورتيكه دما بالا رفت طاقت فرماييد خنك گرديده و ادامه بدهيد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۶:۱۷ توسط:عباسي موضوع:

تفاوت زمرد با بريل سبز


گروه اي از واناديوم و كروميوم منجر ايجاد رنگ زمردي مي‌شود و هرچه رنگ آهن در زمرد اضافه باشد به سمت آبي رنگ خواهد رفت . امروزه طبق تمجيد موسسه گوهرشناسي GIA زمرد ، بريل سبز با سكو غلظت رنگي بالا و بدن يا اين كه ظلمات ميانگين تا تيره ميباشد و از لحاظ دسته رنگ (Hue) شايسته ترين رنگ ، رنگ سبز و سبز مايل به آبي‌رنگ ميباشد.
تفاوت زمرد با بريل سبز👈🏻 در شرايطي كه كه بريل سبز دارنده غلظ انگشتر عقيق ت رنگي تحت يا اين كه همان سبز معدود رنگ باشد به آن زمرد گفته نشده و آن را بريل سبز (green beryl) مينامند. در عكس بالا نيز تفاوت رنگ آن ها تماما پديدار ميباشد.
گونه هاي سنگ زمرد و مشابهات اسمي آنگونه هاي اسم زمردرنگ سبز اين گوهر در همگي جاي دنيا يكسان نبوده و طولاني تر بصورت نوارها و لكه هاي تيره و پر‌نور به چشم مي خورد. امروزه بعضا در تجارت در بين المللي جواهرات، گونه اي كه عنصر كروميوم سبب رنگ سبز آن ها گرديده را زمرد مي داند و مدل ديگر را “بريل سبز” مي نامند. گهگاه كلمه هايي نيز با اسم Emerald يار و همدم ميشوند كه معمولا گم راه كننده هستند كه در عكس بالا توضيح داده شده‌است.
بهسازي سنگ زمرد چه گونه ميباشد؟به علت فشار زياد هنگام تشكيل زمرد در زمين و موقعيت طاقت فرسا استخراج ممكن ميباشد زمرد طبيعي دارنده شكستگي ها و تركهاي فراواني باشد كه بهمين استدلال از قبل تا كنون جهت پوشاندن تركها آن را در مايعي مشابه روغن مخصوصي قرار داده و زمرد را بهسازي مي‌نمايند.
سنگ زمرد بهسازي گرديدهروغن زدن زمرد يك پروسه جهاني ميباشد و حدودا ۹۰ درصد زمرد هاي جان دار در بازار روغن خورده اند البته مي بايست اعتنا داشته باشيد كريستال زمرد ما بايستي دارنده شكستگي هاي رسيده به سطح باشند تا بتوان روغن را به آن وارد كرد. زماني زمرد راف از معدن استخراج مي شود آن را باطن بشكه هاي روغن مي اندازند و اين روغن موجب خل وچل و تسهيل در روند تراش آن مي‌گردد.
جهت بهبود رنگ نگين زمرد چه بايستي كرد؟رنگ زمرد نسبتاً اثبات ميباشد و در قبال نوروروشنايي تصنعي و يا اين كه طبيعي مانند خورشيد تغيير و تحول نمي نمايد و صرفا در دماي 700 تا 800 مرتبه سانتيگراد تغيير‌و تحول مييابد. در صورتيكه انگشتر زمرد شما در فيض تماس با ماده هاي شوينده زيبايي و جلاي خويش را از دست دهد مي بايست آن را در ظريفي از روغن فارغ از رنگ قرار دهيد. براي ارتقاء كيفيت رنگ و پرهيز از رفلكس نور و روشنايي در رخنه‌ هاي آن معمولا آن را با روغن يا اين كه موم، اپوكسي يا اين كه پلاستيك اشباع مينمايند.
طرز تشخيص زمرد طبيعي از بدلشيوه تشخيص سنگ زمرد اصلسنگ زمرد تا سال 1840 به صورت تصنعي و مصنوعي ساخت مي‌شد اما امروزه بصورت سنتز گرديده ارائه مي شود. تشخيص دسته طبيعي از سنتر گرديده آن بسيار خلل ميباشد و نياز به علم و تجربه بالايي داراست. سنگهايي كه ممكن ميباشد به علت تشابه به جاي آن عرضه شوند عبارت اند از: دمانتوئيد، ديوپسيد، ديوپتاز، گروسولار (گارنت سبز كروم دار).

خوشبختانه با عبور يا اين كه منعكس شدن اشعه ماورا بنفش در كريستال هاي تصنعي و يا اين كه طبيعي مي‌توانيم تفاوت آنها‌را مشخص و معلوم كنيم. گونه هاي تصنعي و مصنوعي آن اشعه ماورا بنفش را از خويش عبود مي‌دهند درنتيجه روشن خيس بنظر مي رسند. همينطور برخي زمرد هاي تصنعي مثل Grown – Flux بدليل ماده به عمل رفته در آنان هنگام قرار تصاحب كردن در معرض با ارتفاع موج بالا درخشش فلورسانت قرمز‌رنگ ماتي از خويش ساطع مي‌كنند در صورتيكه دسته طبيعي آن همچين نوعي رفلكس نمي‌كنند.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۵:۵۳ توسط:عباسي موضوع:

آمتيس چيست؟

 انگشتر عقيق

طيكي ديگر از سنگ هاي دوستداشتني، آمتيس ميباشد . معمولا اين سنگ ها تقلبي نيستند زيرا بها بالايي ندارند با اين حالا ممكن مي‌باشد نمونه هاي تقلبي هم در بازار موجود باشد واگر مي خواهيد اين سنگ را خريداري كنيد بايد بتوانيد نمونه اصل از تقلبي را تشخيص دهيد .مثل مرواريد، با در اختيار به دست آوردن انگشتر عقيق آمتيس مي توانيد بگوييد سنگ اصل ميباشد يا اين كه خير .


تشخيص
سنگ هاي قيمتي
تشخيص
سنگ هاي قيمتي اعتنا فرمائيد قبلي از اين‌كه سنگ را لمس كنيد، در چنگ فرد ديگري نبوده باشد .زماني ان را در چنگ ميگيريد با خنك باشد و اين خنكي را تا يك سري ثانيه شم نمائيد تا زماني كه با گرماي بدن شما گرم شود .در حالتي كه به محض اين‌كه آن را در اختيار گرفتيد، گرم بود ممكن ميباشد تقلبي ست يكي از رويه هاي ديگر، آزمايش سختي ان ميباشد، آمتيس مشقت بار و محكم مي باشد و به سختي خش برميدارد .


يك روش ديگر اين مي‌باشد كه تلاش كنيد با سنگ روي شيشه خط بيندازيد در صورتيكه خش به‌زمين‌خورد سنگ حقيقي ست . درصورتي كه بخواهيد با آمتيس روي شيشه خط بيندازيد يك رد سپيد به جا مي‌ماند .
يكي ديگر از سنگ هاي دوستداشتني، آمتيس ميباشد . معمولا اين سنگ ها تقلبي نيستند زيرا بها بالايي ندارند با اين حالا ممكن مي‌باشد نمونه هاي تقلبي هم در بازار موجود باشد واگر مي خواهيد اين سنگ را خريداري كنيد بايد بتوانيد نمونه اصل از تقلبي را تشخيص دهيد .مثل مرواريد، با در اختيار به دست آوردن انگشتر عقيق آمتيس مي توانيد بگوييد سنگ اصل ميباشد يا اين كه خير .


تشخيص
سنگ هاي قيمتي
تشخيص
سنگ هاي قيمتي اعتنا فرمائيد قبلي از اين‌كه سنگ را لمس كنيد، در چنگ فرد ديگري نبوده باشد .زماني ان را در چنگ ميگيريد با خنك باشد و اين خنكي را تا يك سري ثانيه شم نمائيد تا زماني كه با گرماي بدن شما گرم شود .در حالتي كه به محض اين‌كه آن را در اختيار گرفتيد، گرم بود ممكن ميباشد تقلبي ست يكي از رويه هاي ديگر، آزمايش سختي ان ميباشد، آمتيس مشقت بار و محكم مي باشد و به سختي خش برميدارد .


يك روش ديگر اين مي‌باشد كه تلاش كنيد با سنگ روي شيشه خط بيندازيد در صورتيكه خش به‌زمين‌خورد سنگ حقيقي ست . درصورتي كه بخواهيد با آمتيس روي شيشه خط بيندازيد يك رد سپيد به جا مي‌ماند .


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۹:۳۹ توسط:عباسي موضوع:

چند نكته ساده در مورد مراقبت، نگهداري و شارژ كردن مرواريد

فروشگاه جواهر خاص عرضه كننده انواع انگشتر هاي فيروزه و عقيف https://www.javaherekhas.com نگ هاي قيمتي يگانه و بي مثل ميباشد؛ زيرا مرواريد را خير از اعماق زمين بلكه از عمق درياها و اقيانوس ها به دست مي آورند . انگشتر عقيق
اين گوي هاي قشنگ به صيقل دادن و يا عمل هاي پيچيده انگشتر عقيق احتياج ندارند تا پرزرق و برق و خوشگل جلوه نمايند .
آن ها به مرور زمان و آهسته آرام صورت مي گيرند و هميشه جديد و بديع مي‌باشند .
جالب مي‌باشد بدانيد مرواريدها در هر وقتي جزئي از مد و استايل اشخاص يگانه قرار مي گيرند .


مرواريد|طلا جواهرات
و جواهري احسان|فروش چكي طلا جواهرات
مرواريد
نماد پاكي در اكثري از جامعه ها باستاني اين سنگ قيمتي سمبلي از ماه و داراي ويژگي هاي جادويي بود .
در فرهنگ و تمدن چين باستان، مرواريد را طلسم ضد حريق و ضد اژدها مي دانستند .
در برخي فرهنگ و تمدن ها نيز آن را نشانه طهارت و عفاف و حجاب مي دانند .
در انگلستان بعدازظهر ويكتوريا دانه هاي كوچك مرواريد در جامه هاي عزاداري به كارگيري مي شد .
به دليل آنكه به فعاليت گيري از آنان در انگلستان نمادي از ” اشك ” بود .


مرواريد|طلا جواهرات
و جواهري احسان|فروش چكي طلا و جواهرات
نكات
محافظت از مرواريد مرواريد ها در مقايسه با سنگ‌هاي قيمتي ديگر زياد قابل انعطاف ترند و به همين برهان مي بايست در نگهداري از آنان توجه بيشتري به خرج داد .
با رعايت يكسري نكته معمولي ميتوانيد به نحوي از مرواريدهاي تان نگهداري فرمائيد كه براي ساليان همچنان زيبا باقي بمانند .


مرواريد ها در قبال چربي، ادكلن، مواد آرايشي، عرق تن، مواد اسيدي و قليايي اساسي بوده و منجر تغيير تحول رنگ آنها مي شوند .
همچنين از سختي پاييني برخوردار مي‌باشند در نتيجه بايد از آنها در مقابل خراشيدگي حفظ كرد .
مواد شوينده براي مرواريد فراوان زيان آور مي باشد .
در شراي مرواريد آب خويش را از دست بدهد مات و بي جلا گرديده و آن‌گاه ترك مي خورد و دوام و قدمت خويش را از دست مي دهد .
براي پرهيز از اين فعاليت و بالا بردن جلا و درخشندگي، آن را در آب قرار مي دهند .


بعداز هر بار به كارگيري از مرواريد، بايد آن را پاك فرماييد تا بقاياي رايحه، چربي و عرق از آن پاك شود .
براي اين كار مي توانيد از يك پارچه يا برس قابل انعطاف به كارگيري كنيد .
براي آنكه پاك كردن مرواريد بي آلايش خيس باشد، مي توانيد پارچه يا اين كه برس را به آب آغشته نمائيد .


مرواريد|طلا و جواهرات
و جواهري احسان|فروش قسطي طلا و جواهرات
خوبتر مي باشد مرواريدهاي خويش را جداي از بقيه جواهرات نگهداري نماييد . ترجيحاً خوبتر ميباشد كه آن‌ها‌را در يك باكس جواهر با لايه مخملي يا در يك كيسه ابريشمي جاي دهيد .


شارژ
مرواريد: براي مراقبت و شارژ مرواريد خوب خيس ميباشد آن را ماهي يك بار در نمك خالص دريا قرار دهيد .


آنان انرژي خويش را با اين راه به نيكي بدست مي آورند .


مرواريد|طلا و جواهرات
و جواهري احسان|فروش اقساطي طلا و جواهرات
حتمي به عنوان كردن ميباشد كه اين سنگ قيمتي را به هيچ وجه در صندوقچه هاي بدون نور قرار ندهيد تا درخشش و نوروروشنايي خويش را از دست ندهند .


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۱۸ توسط:عباسي موضوع:

خواص ياقوت سرخ Ruby


انگشتر عقيق

ياقوت سرخ02ديخواص ياقوت سرخ Ruby
در‌اين نوشته ي علمي به معرفي جامع خواص ياقوت سرخ مي پردازيم.
ياقوت سرخ يكي سنگهاي قيمتي سنتي است كه از ديد محبوبيت و بها در مقام‌ي آمتيست، ياقوت كبود، زمرد و الماس مي باشد.
ياقوت سرخ جز سنگ هايي است كه خواص آن از سوي ائمه و امامان ذكر شده مي باشد.
سنگ ياقوت افضل انگشتر هاي ديگر است و قرآن كريم در سوره الرحمن بدان اشاره كرده است.

محتوا پنهان 1 اطلاعات كلي ياقوت سرخ2 اطلاعات كاني شناسي ياقوت سرخ4 ياقوت سرخ اضافه در كجا پيدا مي شود؟5 ياقوت سرخ چه خواصي دارد؟ خواص ياقوت سرخ5.1 اين توليد ها ياقوت سرخ جواهري عتيق را مطلقا ببينيد:اطلاعات كلي ياقوت سرخجايگاه: اكسيد معدني
فرمول: اكسيد آلومينيوم با كروم، Al2O3: Cr
سيستم كريستالي: 6 ضلعي
ياقوت سرخ و ياقوت كبود از حيث فرمول شيميايي شباهت زيادي به هم دارند،هر دوتاي آنان گونه‌اي از خانواده كورندوم Corundum ميباشند.
كريستال‌هاي با وزن بيشتراز ۵ قيراط بسيار نادرند ؛و هنگام تراش ضايعات زيادي دارند.
ياقوت سرخ معمولا ناخالصي‌هايي به نام Silk كه شبيه نخ ابريشم است دارااست.اين به خيال و خاطر وجود بلورهاي سوزني فيس از محصول كريستال روتيل در آن است.
ياقوت سرخخواص ياقوت سرخ Ruby Properties
اطلاعات كاني شناسي ياقوت سرخرنگ: صورتي، قرمز، زرشكي
شكستگي: كونكوييدي، شكنندگي تند
شفافيت: بديهي، نيمه بديهي
شاخص تفكيك پذيري: nω = 1.768-1.772nε = 1.760-1.763
وزن مخصوص: 3.97 – 4.05
‌تقاوت رنگ ياقوت سرخ به خيال وجود كروم و ياقوت كبود به خيال و خاطر وجود تيتانيوم مي باشد.


برچسب: انگشتر عقيق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۵:۱۸ توسط:عباسي موضوع: