مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

انگشتر نقره


حرز
حرز بمعني امان و پناه ميباشد.

اين انگشترهاي نقره و انگشتر عقيق دربردارنده حرزهاي ائمه معصومين و بصورت حرزهاي امام جواد(ع) و حرز پنج بدن و حرز چهارده معصوم موجود هست. به‌اين رخ كه دعاهاي حرز منحصربه‌فرد بر روي پوست آهو درج شده و باطن آن قرار داده مي گردد.

ولي امروزه به عارضه ها متعدد منجمله كسب فايده اضافه و يا اين كه عدم قابليت فعاليت قراردادن پوست آهو در‌اين انگشتر عموما حرز روي صفحه درج شده باطن آن قرار داده ميگردد، اكنون اينكه آيا به هيچ عنوان اين حرزها قابل رويت وخواندن مي‌باشند يا اين كه نه؟!



انگشتر در اختيار راست يا اين كه چپ:
از امام كاظم(ع) سؤال شد آيا انگشتر را بايستي در اختيار راست كرد؟ فرمودند: هرطور كه ميخواهي، دست راست باشد يا اين كه چپ.

فرستاده پروردگار فرمود: يا اين كه علي! انگشتر در مشت راست كن كه‌اين كار فضيلتي ميباشد از سوي خداي -عزوجل- براي آفريدگان مقربش.

ابوالعلاء از امام درستگو(ع) در رابطه انگشتر به دست راست كردن سؤال كرد و خاطرنشان كرد: اينجانب چشم ام بني هاشم انگشترهاي خويش را در مشت راست مي نهند.

حضرت فرمود: پدرم امام محمدباقر(ع) در چنگ چپ انگشتر مي گذاشت و وي (پدرم) افضل بني هاشم و دانا ترين آن ها بود.



امام حسن عسكري(ع) در سال دويست و شصت قمري خطاب به شيعه‌ها فرمودند: تا به امروز فرمان ما اين بود كه انگشترتان را به دست راست بگذاريد، اين در حالي بود كه ما (اهل بيت) في مابين شما حاضر بوديم البته در حال حاضر دستور مي‌كنيم انگشتري را به دست چپ نماييد به دليل آنكه ما از در ميان شما غائب مي شويم تا‌زمانيكه خدا دستور ما و دستور شما‌را ظواهر نمايد همانا اين شايسته ترين استدلال براي شما در ولايت ما اهل بيت ميباشد. به عبارتي لحظه شيعه ها در حضور امام انگشترهاي خويش را از دست خارج كرده و در اختيار چپ شان قرار دادند و حضرت به آن ها فرمودند: اين موضوع را براي شيعه ها ما نقل نماييد.



نبي اكرم ميفرمايد: امتم را از دست كردن انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نهي مي‌كنم و در روايتي ديگر اين فعاليت (انگشتر در انگشت سبابه و اواسط نمودن) را از افعال خويشاوندان لوط مي داند اند.



ربيعه الراي مي‌گويد: ديدم در اختيار علي بن حسين(ع) نگين عقيق ميباشد، به ايشان پهنا كردم اين چه نگيني ميباشد؟ فرمودند: اين نگين عقيق رومي ميباشد، هركس انگشتر عقيق به دست نمايد حاجتهاي وي برآورده مي‌شود.



برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۴۴ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :