مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

تشخيص ياقوت اصل


محتويات و ناخالصي ها در سنگ روبي و انگشتر عقيق مدام وجود دارا هستند و اين گزينه از قيمت آن معدود نكرده و يا اين كه موجب نامرغوب شمردن آن نميشود. درواقع ما از اين ناخالصي ها و صورت آنان ذيل لنز غلو ميباشد كه مي‌توانيم تفاوت ياقوت سرخ اصل و بدل را تشخيص دهيم. اما بايستي به‌اين نكته اعتنا فرماييد كه اكثري از ياقوت هايي كه در بازار مي بينيد معمولا بهسازي گرديده اند. ياقوت سنگي با ارزش ميباشد بدين ترتيب يك ياقوت سرخ با كيفيت قيراطي تحت هزار دلار وجود ندارد. ياقوت سرخ لبريز گرديده با شيشه سرب دار يك كدام از گونه هاي رايج بهسازي ميباشد كه با قيمتي ارزان در بازار موجود هست.

تشخيص سنگ ياقوت قرمز رنگ اصل
بازار فروش سنگهاي قيمتي ار گزاره روبي در تايلند
نكته بسيار مهم در‌اين ميباشد كه متخصصين توليد ياقوتهاي تصنعي و مصنوعي كه هدفشان مشابه سازي اين ياقوتها به مثال هاي طبيعي ميباشد، تا به هم اكنون نتوانسته اند، دستكم در مثال هاي تجاري بازار، سيال مبتلا نخستين مشابه آنچه در ياقوتهاي طبيعي موجود است را توليد و نگهداري كنند. اين نكته معمولي در تفكيك غير تخريبي طبيعي از تصنعي بسيار مهم ميباشد. گهگاه ياقوت سرخ را جهت از في مابين رفتن ناخالصي هايي كه عصمت و طهارت آن را كاهش مي دهند حرارت دهي يا اين كه هيت مي‌نمايند. در نوشته‌علمي اي به عنوان بهسازي ياقوت به شيوه حرارت دهي اين مورد را تماما شرح داده ايم.


همينطور ممكن ميباشد به ياقوت را به طرز نفوذ سطحي با اكسيد تيتانيوم بهسازي و سطح آنها‌را پوشش دهند. در بازار مي قدرت گونه هاي ياقوت هاي سرخ غير طبيعي از گونه شيشه و يا اين كه دوبلت يافت. در تراش آن‌ها معمولا تاج را از گارنت و نصيب زيرين نگين دوبلت را از شيشه صحيح مي‌كنند. حتي ممكن ميباشد نصيب تاج را از ياقوت طبيعي و زيرين آن ياقوت تصنعي و مصنوعي نيز باشد! در قبل سنگ شناسان جهت تشخيص ياقوت اصل از بدل، سنگ را در دهان خويش قرار داده و تا درصورتي كه به سنگ رنگي بيشتر گرديده باشد به امداد آب دهن مشخص و معلوم گردد.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۱:۱۵ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :