مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

نكات مهمي كه شما بايد در رابطه با خريد انگشتر عقيق بدانبد


انگشتر عقيق علاقه مند به خريد عقيق ميباشيد ولي در مورد آن اطلاعات زيادي نداريد؟ در بخش گذشته به برخي ازخصوصيات عقيق اشاره كرديم. در اين بخش قصد داريم ديگر خصوصيات اين سنگ گرانبها را براي شما بازگو نماييم تا درهنگام خريد آن توجه كافي را به فعاليت آوريد، زيرا كه اشكال مختلفي ازعقيق در بازار موجود است و شما بايستي براي خريد يك قطعه عقيق تصميمات خود را محدود نماييد. در اين راهنماي خريد، در‌پي با ما ياور باشيد.
جزئيات سنگ عقيق
 انگشتر عقيق
عقيق (مانند بسياري از سنگ هاي قيمتي ديگر) در رنگ هاي مختلف از جمله قرمز، زرد، صورتي، آبي، نارنجي، سياه و سفيد، خاكستري، رنگين كماني (چند رنگ) و حتي رگه اي ظاهر مي شود. اين دو دسته آخر با تركيبي از رنگ هاي مختلف مي‌آيند، كه در آن همه رنگ ها ميتوانند با يكديگر در يك سنگ تركيب شده باشند و يا به طور لايه هاي جداگانه رديف به رديف قرار گرفته باشند.
رنگي كه تعيين مي‌كنيد به سليقه ي شما بستگي دارد. با توجه به ماهيت مالامال منفذ عقيق، بيش تر آنان‌را براي افزايش ظاهر شان رنگ مي نمايند.
برش هاي سنگ عقيق
عقيق را مي اقتدار در اشكال بسياري ، از پاراگراف گرد، گلابي چهره، مربع و سبززمردي يافت. درصورتي كه عقيق را به صورت بسيار حرفه اي برش بزنند، مي‌توانند رگه هاي طبيعي سنگ را افزايش دهند. عقيق همچنين بايستي براي متناسب شدن با طلا جواهرات و جواهري كه قرار است در آن بكار رود برش داده شود، تا بهترين رنگ و ظاهر را به خود بگيرد.
وضوح و شفافيت سنگ عقيق
وضوح و شفافيت يك برهان مهم در انتخاب عقيق است. عقيق كريستالي بديهي بدون هيچ گونه ناخالصي بسيار گران بها مي باشد. اطمينان حاصل فرمائيد كه سنگ از نظر چشمي تميز مي باشد و حاوي رخنه‌ يا خش نيست.
با اين فعلا، در بعضي از گونه هاي عقيق از قبيل خزه، شجري و عقيق با ارايش پر، ناخالصي موجود د رآن است كه ارزش عقيق را ارتقاء ميدهند. اين عقيق ها ميتوانند نسبتا گران تر از سايرين باشند اين قضيه فقط به دليل ماهيت منحصربه‌فرد و طبيعي آنان است.
قيراط در سنگ عقيق
عقيق مي‌تواند به طور طبيعي به طور هاي وسيع و قابل توجهي يافت شوند. تكه هاي عقيق پهناور براي ساخت وسايل عجيب، از گزاره تابلو، به عنوان هديه اي گران بها استفاده مي شود.
در پروسه ايجاد جواهرات عقيقي، عقيق هاي بزرگ را برش داده و جلا مي دهند تا سنگهاي كوچكتري با قيراط هاي گوناگون توليد شود. در مجموع، عقيق دربين 2-4 قيراط براي ايجاد جواهرات مناسب مي باشد، در حالي كه اندازه هاي بيش تر از 4 قيراط در مجموع براي ساخت عناصر تزييني استعمال مي شود.
ارزش عقيق هاي رنگي با توجه به قيراط آن به حساب آوردن مي شود همانطور كه ديگر عقيق ها با توجه به وزن آن فروخته ميشوند. سنگهاي با اندازه مشابه در اشكال متفاوت هركدام داراي قيمت يگانه خود هستند، بنابراين مهم مي باشد كه سيرتكامل سنگي را كه خريداري ميكنيد را بدانيد.
كاربرد عقيق در جواهرات مانند انگشتر عقيق مردانه
عقيق يك سنگ برازنده و ظريف مي باشد كه در تركيب با هر وسيله و لباسي بسيار زيبا جلوه مي‌دهد. طراحان داراي شهرت مانند Chanel و Yves Saint Laurent در طراحي هاي خود از عقيق استعمال كرده اند و افراد پر اسم و رسم اغلب از رنگ هاي روشن آن به كارگيري مي كنند. با گذشت بعدازظهر عقيق در صحنه مد و زيبايي كاربرد بيشتري پيدا كرده است. به اين ترتيب، بد نيست بدانيد كه به چه نحوي از عقيق بايد استفاده كنيد.
انگشتر عقيق مردانه
از آنجا كه عقيق يك سنگ چشمگير است، انگشتر عقيق مردانه مي‌تواند رنگ و سبك زيبايي را در ظاهر شما اضافه كند. شما در اين زمينه دو راه پيش روي خود داريد.
1. شما مي توانيد يك سبك معمولي و ظريف از انگشتر عقيق مردانه انتخاب نماييد، تعيين يك عقيق ظريف و شيك در يك ركاب كه به خير و خوبي با لباس رسمي و معمول شما ست مي گردد.
2. در شرايطي كه كسي است كه دوست دارد يك ظاهر مختص بسازد، يك انگشتر عقيق مردانه بزرگ را براي خود در نظر بگيريد. اين نوع به جامه شما رنگ خاصي طولاني تر مي نمايد و درخشش خاصي را براي ظاهر شما به ارمغان مي آورد.
دستبند و رمز دست عقيق
براي داشتن يك ظاهر ساده و شيك، دستبند مهره اي از عقيق مي توناد در ظاهر شما جلوه زيبايي بدهد. پيدا كردن و مخلوط رنگ هاي مختلف آن عمل آساني است.
در‌حالتي كه پيرو يك نگاه پر زرق و برق در يك مهماني شبانه هستيد، يك سردست عقيقي را در حيث بگيريد. اين سردست بسيار چشم نواز و شيك است، و بلافاصله ظاهر كلي شما را ارتقا مي دهد. رنگي از عقيقي كه انتخاب ميكنيد به لباس شما بستگي دارااست، گرچه رنگ هاي آبي‌رنگ و صورتي جزء رنگهاي بسيار محبوب مي‌باشند.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۹:۵۵ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :