مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

كشور يمن توليد كننده عقيق؟

انگشتر عقيق مرزوبوم يمن در جنوب ايالات متحده عربي واقع ميباشد، با آب و هوايي گوناگون و سرزميني تماما حاصلخيز كه در حين تاريخ به عرب هاي متمدن و متمدن آوازه داشته اند.






كوه عقيق در استان ذمار و در ناحيه انس و عنس يمن ميباشد كه مبني بر تحقيقات تا 6500 سال (روزگار حمير به عبارتي دوران حضرت سليمان و بلقيس ) سوابق حفاري و تراش توليد زيور آلات داشته ميباشد.






سنگ عقيق، سنگي محكم و محكمي ميباشد كه داراي درجه سفتي 7 و از ديد جواهر شناسي سنگي ميباشد كه رويش لايه اي داشته و در ميان طبقات لايه اي آن آب مي باشد كه‌اين ساختار سبب ساز محكمي و عدم ناكامي آن مي گردد.






فعلا پي بردن اين نكته شايد ديدني باشد كه چه‌گونه چنين سنگ محكم و محكمي، در حين تاريخ مرزو بوم يمن، به‌اين زيبايي و سيرتكامل هاي گوناگون مثل تسبيح، گردن آويز و مهره تراشيده مي شده‌است. پي بردن اين نوشته‌ي‌علمي ياري مي نمايد تا قدرت، هنر و توانايي يمني ها را در زمان تاريخ طولاني خيس بشناسيم.






براي تراشيدن سنگ عقيق، يمني ها رويكرد‌هاي يگانه خويش را داشتند كه در پايين به فرايند چهارگانه اين فرايند اشاره خوا هيم كرد:
مرحله نخستين: حرارت
درين مرحله سنگ عقيق را در باطن كوزه قرار مي‌دهند و سركوزه را با گچ كاملا سفت مي‌نمايند و آن كوزه به برهه زماني زماني 2 هفته تا يك ماه در كوره طبيعي با حرارت ذغال قرار مي‌گيرد.

اين فعاليت سبب مي‌گردد حرارت در داخل عقيق بصورت ملايم جاسازي گرديده و آب در بين لايه هاي آن تبخير شود.


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۳:۵۸ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :