مقالات جواهرسازي مقالات جواهرسازي .

مقالات جواهرسازي

تنوع رنگي عقيق

انگشتر عقيق 
امام درست گو (ع) : بد نمي دانم در اختيار كردن انگشتر حديد را زماني كه به ديدن كسي رود  كه از وي  ترسد از اهل شر براي آنكه شر وي بومي مي‌گردد و انگشتر حديد شياطين را به دور ميكند  و بدرستيكه هر هر كه انگشتر  ” در ”  در اختيار نمايد با حيث كردن به آن آفريدگار  زيارت يا اين كه حج يا اين كه عمره در طومار كار وي بنويسد كه ثوابش اجر پيامبران و صالحان باشد .


امام راستگو (ع) :  حق بلندمرتبه زينت و اظهار نعمت را دوست مي‌دارد  و شكاف رينت و اظهار بد حالي را معاند .  و دوست مي‌دارد  كه اثر نعمت را در عبد و بنده خويش بيند به اينكه خويش را خوشبو داراست و منزل را پسنديده نمايد .


امام راست گو (ع) : نماز هر كس خوشبو باشد بهتر ميباشد از  هفتاد نماز كه بي بوي خوش باشد .


فرستاده اكرم (ص) : بوي خوش را سوراخ نكنيد  كه فرشتگان بوي خوش را مي بويند و در هر روز آدينه ولي رخنه‌ نكن  و هر چه صرف نمايي در بوي خوش حيف و ميل وجود ندارد .


امام راستگو (ع) :  كسي كه در هر روز بوي خوش بر خويش بمالد  تا شب عقلش با وي باشد .


منقولست كه امام علي (ع)  چها رانگشتر در مشت مي كردند . انگشتر ياقوت براي شرافت و زينتش. فيروزه براي نصرت و ياريش. حديد براي قوتش و عقيق براي حرز و دفع معاندان و بلا ها .






تنوع رنگي عقيق:
عقيق گونه هاي مختلفي داراست كه اضافه ما با گونه هاي قهوه‌اي مايل به قرمز‌رنگ يا اين كه اكثرا مشكي آن آشنا هستيم، درحالي‌كه عقيق جزو متنوع‌ ترين سنگ‌هاي زينتي به‌ شمار مي‌رود . عقيق‌ آبي‌رنگ، قهوه‌اي، عده‌اي، سليماني، سبز و سرخ از گونه هاي عقيق مي‌باشند . عقيق زرد رنگ هم يكي‌از رايج‌ ترين گونه هاي عقيق در بين ما اهل ايران‌هاست كه با تيتر شرف‌الشمس داد و ستد مي شود، درحالي‌كه‌اين اسم دعاي حك گرديده روي آن ميباشد خير خويش عقيق . اين دسته عقيق معادن فراواني داراست . عقيق سبز و آبي رنگ هم از گونه هاي ديگر عقيق مي‌باشند كه ممكن ميباشد برخي ها با زمرد و فيروزه غلط بگيرند . عقيق آبي‌رنگ حالتي بلورين داراست اما بافت فيروزه دقيقا جمع‌ سنگي و مات ميباشد . فيروزه پس از تراش و صيقل معمولا مقداري جلا مي‌‌گيرد ولي گشوده هم بلورين و روشن وجود ندارد . عقيق سبز هم به اندازه زمرد براق وجود ندارد و بافت مولكولي آن بي آلايش‌‌خيس از زمرد ميباشد .


برچسب: انگشتر عقيق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۲۰ توسط:عباسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :